söndag 1 september 2013

Höstlov


Så blev de då september... höstmånad... Hmm, inte kunde man väl tro att sommaren skulle ryka iväg med sådan fart?  Vi har haft torrt och vackert väder de två senaste veckorna förutom idag då när regnet öste ned. Lite fel blev det visst i planeringen... regnet skulle ju komma tidigare så fyrverkerier och raketer hade kunnat avfyras och glädja avslutningen på sommarstugeperioden i helgen. Nu blev det förbud för det pga torkan i terrängen och alla som hade köpt raketer och fyrverkeriepjäser fick finna sig i att packa undan dem till kommande festligheter...

Lamm och linneduk loppisfynd


Mina festligheter i helgen uteblev också pga förkylningen som slog till i slutet på veckan. Det blev ett par dagar borta från jobbet. Vila är bästa medicin! Svärmor skickade en hink med nyplockade lingon som tröst till mig så nu ska det kokas sylt så det står härliga till ;O) Jag har ju höstlov hela kommande vecka! Jippiie!


Och jag lovar att jag ska ta mig tid och kika in till er mina kära bloggvänner under veckan! Hoppas bara att datorn håller sig i styr, här har konstiga problem förekommit från och till under sensommaren och sånt får mer än gärna hållas borta. Punkt slut.

Kram ♥

1 kommentar:

Black Iris sa...

Här os oss ska det visst bli högsommarväder till helgen så planerna är att vistas utomhus så mycket det går. Det är nog det allra sista innan hösten kommer på allvar..
Härliga lingonbilder du har där..

Kram Maidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...