torsdag 8 oktober 2015

Miss Aurora


Long time no seeing kanske man kan säga... Här kommer bloggandet mer och mer i andra hand. Fullt upp med annat, där ibland mycket fotograferande när andan faller på. Förrförra helgen var det stor naturfotofestival på ort och ställe med flera rikssvenska naturfotografer och lokala fotografer som förevisade sina alster och naturupplevelser. Det blev en riktigt inspirerande träff! Jag fick två fina priser i klubbarnas årliga fototävling med flera hundra inlämnade bidrag. Nöjd med min andra plats i temaklassen humor och glädje och naturklassens hedersomnämnande ;O)



Tänka sig att Miss Aurora Borealis kom på sällan skådat besök igår kväll ♥ Norrskenet kunde ses i hela landet för ovanlighetens skull. Hela natten färgades himlen med de mest färgsprakande vågor och krumelurer till mångas glädje. Även i stan kunde norrskenet ses fastän ljuset från gatlyktor och hus konkurrerar ut det vackra skenet till stor del. Jag tog mig en tur ut till yttersta skärgården tidigt på kvällen för att få betrakta norrskenet så långt från bebyggelsen som möjligt. Rätt häftigt att stå där i naturen helt ensam i mörkret och njuta av en vindstilla kväll!

Ha det gott bloggisar!

6 kommentarer:

Vform sa...

Härliga bilder Gugi!
Grattis också till dina priser ... inte alls förvånande!
DU är värt allt det där!
Kram

Ingela sa...

Kanonfina bilder! Grattis från mig också - bra jobbat!

Mina fotostunder sa...

Grattis till priserna!
Underbara bilder du fick av norrskenet!

nattugglan sa...

Grattis, det va du så värd..Du har så fina bilder..oj vilket norrsken!Jag med min "lilla kamera" skulle också ta en bild..men det blev till inget alls.. bara mörkt.;(( Ha en bra dag!

Nette Cecilia sa...

Grattis till priserna ,det var säkert en fin kväll .Superfina bilder du fick av norrskenet , ,trevlig helg ,Nette

Anonym sa...

Käa Gugi, så fina bilder! Jag tittar in nu som då på din blogg. Ha en fin höst tillsammans med familj och vänner! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...