tisdag 17 juni 2014

I rosornas värld


Jag hittade en inspirationsbild i en tidning på världens finaste rosor och ett underbart vackert staket... Ett staket med grind är något jag mycket väl kunde tänka mig att ha ;O) Och så klart i drömmarnas värld finns de allra ljuvaste rosor och blommor med i bilden ;O) 


Den vita midsommarrosen är ännu så liten i omfång att några blommor kan jag inte vänta mig men däremot har jag en pimpinellaros som blommar rikligt just nu.


Snöbollsbusken lär vara lätt att föröka.. bara att ta en kvist och sätta ned i marken. Det får jag ta och prova! De vita bollarna är fina i midsommartider! Förresten lär det ha kommit snö inte så långt härifrån idag... hujamej... sånt vill vi ju inte ha. De kalla vindarna från nord kunde gott ge med sig för nu är det ändå dags för sol och värme... sommaren är så kort. Dessvärre ser det ut som om landets bästa väderspåman får rätt ännu en gång... hösten kommer tidigt i år och köldnätterna inträffar redan i början av augusti.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Vform sa...

Finns det vackrare än rosor ...
jovisst, men dina bilder är bedårande vackra!
I Visby skulle vi varit ett par veckor till ;) ... då hade det verkligen prunkat!
MEN rosor fanns det gott om redan!
Ha det gott själv :)

Lyckoslanten sa...

Pimpinella, vilket vackert namn på en ros! Midsommarrosen skulle jag så gärna vilja ha, men det har inte blivit av ännu.
Men du ska ha en riktigt skön midsommar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...