söndag 21 september 2014

Höstresa


Jag har haft några härliga semesterdagar och njutit av fin natur och uteliv långt uppe i norra Sverige. Nationalparken Abisko trollband oss alla som var med på resan med sin canyon, vackra vattenfall, klippstenar och fjäll. Vandringslederna var många och som grädde på tårtan fick vi också uppleva ett alldeles hänförande norrsken med skiftande färger i lila, rosa och grönt... 









Bussresan på nästan femton timmar en väg var givetvis värd varenda minut bara för att komma dit! Tusentals foton fyllde mina minneskort och det har tagit mig flera kvällar att gå igenom bilderna. Jag brukar säga att bästa souveniren från en resa är fotografier. De gör att man minns och får återuppleva resan om och om igen... ;O)

Ha en bra kommande vecka!

5 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Verkligen jättefina foton! Jag förstår att det var värt många timmar i buss för att komma dit.

Gardens at Waters East sa...

Once again, you have posted some really beautiful photos. Always love to see nature at its best. Thanks. Jack

nattugglan sa...

Så härliga foton..det måste ju ha vart en härlig resa..ser så magiskt ut! Samma sak med powerpark..fast det va närmare,,hihi

Vform sa...

NJUTER, bara njuter av dina underbara foton!
Önskar av hela mitt hjärta att jag också var där!
Sol och bad i all ära, men färgerna och fram för allt tystnaden i fjällvärlden övervinner allt annat!
KRAM och tack :)

Lyckoslanten sa...

Men otroligt så vackra foton! Du är proffs! Hoppas du kan glädja många fler än oss bloggläsare med dina vackra bilder. Vilket vackert minne! ♥︎

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...