söndag 27 december 2015

Min Jul


Den blev just så underbar som julen ska va´... Saknaden av snö gjorde sig påmind men det var bara och tända mera lyktor och ljus för att få den där känslan.. ja, ni vet... Till stor glädje har solen visat sig alla dagar och ljuset är på väg, tralala...


Julgranen togs in i god tid före jul, även i år hittades den på egen mark ;O) Bråda tider blev det före jul med bak och julstädning. Men jag hade superfin hjälp av dottern!


Mailegs stora julgubbe välkomnade julgästerna i hallen... 



... medan smånissarna satt och myste 


Jultilda höll ett vakande öga bland lyktorna. Den är så fin, köpte den till förra julen. Året innan fick svärmor en likadan i julklapp av mig. Det är fina och duktiga Käranån som har sytt dem  


Mina gamla tomtar hittade också sin vanliga plats. Till bordsplaceringen gjordes pepparkakor med allas namn på.





Jag blev så glad när jag hittade den fina amaryllisen, som jag har sett på mångas bloggar under hösten. Den prydde matbordet hela helgen! Det har blivit många goda och trevliga julmiddagar både hemma och hos släkten. Idag tar vi det lilla lugna och det blir kanske en tur till havet för att kolla om stormen orsakade några skador när den drog förbi.
Ha det fortsatt gott och njut! 

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Visst var det kallt igår - 2 grader och vindbyar på 21 m i sekunden det blir ju som -23 grader .Idag har jag varit ute igen fantastiskt vad naturen skapar det var bara synd att macrot inte var med .Så fina och mysiga julbilder ,god fortsättning ,Nette

nattugglan sa...

God fortsättning. Ja visst önskar man lite snö,kanske det kommer snart.Fin blomma,kanske min ser utsådär å,den skall va rödrandig....men har en röd å o de är så fina!.Tomtarna du har är så fina!. Ha de bra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...