söndag 14 juni 2015

Turkiet t/r


Vi har varit ut och rest till främmande land... första gången vi landsteg på turkisk mark. En vecka med sol och värme... sommaren har inte riktigt kommit igång ännu på hemmafronten så det fick bli en sista minuten-resa till Alanya ;O)


Vi fick ett fint hotellrum på nedersta våningen med uteterass bara ett stenkast från stranden och havet. Havets brus kunde höras ända in... Strandbaren låg alldeles bredvid. Hotellområdet var megastort och utgjordes till stor del av en botanisk trädgård. Doften från alla planteringar och blommor var helt ljuvlig! 






Utsikten från vårt hotellrum 




På hotellområdet fanns fyra olika pooler. Relaxpoolen var min favorit förutom havet då förstås! Hotellet hade ett spa också... vi gick på hamam, turkisk bastu med peeling, massage och fiskspa. Skönt! Jag provade också på en behandling med hot stones, varma lavastenar, som var bland den skönaste och mest avslappnande behandling som jag någonsin har upplevt! 





Bland alla växter och blommor strövade påfåglar, hönor och tuppar fritt omkring. 


Resan innebar för min del både bättre och sämre dagar... Oturligt nog drabbades jag av en otäck magsjuka som gjorde att jag inte kunde äta något alls på fyra dagar.



2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Sååå vackert,men fy med magsjuka ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Så vackra bilder du bjuder på! Vi har varit fyra gånger i Turkiet och en gång sista kvällen drabbades mannen av magsjuka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...