fredag 26 februari 2010

Hemmets vrå





Dagarna blir ljusare dag för dag. På nåt vis känns det som att det vore dags med en hel del förändringar hemma. Jag går jämt och ständigt och funderar på var jag borde börja.
I vardagsrummet t.ex drömmer jag om ett nytt soffmöblemang (och då helst i vitt) men DET
kommer att ta månader och kanske år innan jag lyckas redogöra för min man VARFÖR!!



Jag har tänkt att det ska målas flitigt (tjoho!) nästa sommar. Då främst i möbelväg bl.a en gammal utdragbar soffa och ett klädskåp. Hoppas bara att det blir en torr och fin sommar! Jag gillar jättemycket färgat glas och jag har en hel hop med Marimekkoskålar i olika färger. De är radade ovanpå ett vitrinskåp i vardagsrummet.



Prins Grodan vaktar tjänstvilligt på kakelugnen. Det är skönt med en värmande brasa nu och då. Like it! Nu har det lovats snö dygnet runt över helgen -inte kul! På tidningen sas det att de som ogillar snöskottning får en extrajobbig helg (pust). Jag har måndagen ledig så det blir ett förlängt veckoslut. Skönt! Nästa vecka är det sportlov så det blir väl att hitta på nåt kul.

Må så gott!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...