söndag 17 oktober 2010

Morgonpromenad i trädgården


Så skönt att vakna upp till en avkopplande och solig söndag! Igår kväll firade vi min mans födelsedag. Gästerna var tolv till antalet så det var ganska trångt runt bordet. Det bjöds på både pajer, sallader och söta bakverk. Tårtan var en rosa prinsesstårta (= bidrag till rosa kampanjen...;D ). Jag hade gjort det lättare för mig denna gång och beställt det mesta från en catering. Mycket nöjd med valet och bekvämt framför allt!

Denna morgon hade vi flera minusgrader och marken och växterna var täckta med frost. Bären på buskarna såg ut som sockrade praliner. Helt vindstilla och soligt. Det kändes konstigt att gå ute i trädgården och höra på prasslet från löv som dalade till marken.


Till sist ett par bilder på rosorna som min man fick igår.


Idag väntar en födelsedagsmiddag på favoritrestaurangen. Tack för alla goa kommentarer! Jag kikar in till er under dagens lopp!

Ha en underbar söndag!


9 kommentarer:

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Härligt med soliga höstpromenader i lövrasslet. Visst är det fint med frost när växterna ser ut att vara gjorda av glas...

Fina rosor din man fick. Låter som en kanondag. Ha en trevlig middag!

Kram Sanna

Nette Cecilia sa...

Härlig promenad du hade ,jag har lite liknande bilder i min kamera men jag spar dom till imorgon ,det är så vackert med frosten,skickar ett försenat grattis till din man,vackra blommor,ha det bra ,Nette

Livet på Vestergård sa...

Det är vackert med frost! Ha ett fortsatt fint firande.
Kram Kicki

Louise sa...

Vackert med frost. Gillar speciellt bilden med de vita blommorna...liknar nästan äppelblom?? men det är kanske en ros :)

alegni sa...

hoppas ni fick en god middag på restaurangen också. jag är sällan riktigt nöjd när vi äter ute numera, så vi har dragit ner på det en hel del. synd i och för sig, för det är ju inte direkt roligt att varje dag stå vid spisen, men samtidigt tycker jag inte det är värt att betala för något som bara är halvbra.
fina frostbilder. jag tänkte själv också gå ut imorse, men det var så kallt, så jag valde att stanna inne :)

Lyckoslanten sa...

Fina frostbilder och vackra rosor han fick gubben! Undrar ju vilken som är din favorit. Jag tycker väldigt mycket om den som börjar på F. Ha en bra början på veckan! ♥

Kalex sa...

Grattis på din födelsedag!
Fina bilder, en vacker frostig morgon!
Med vänliga hälsningar, Kalex (Ungern)

catarinah sa...

Hej Gugi!
Usch, det var flera dagar där utan nya fina foton...:) Hösten är så vacker! Bor inte i Sverige så jag missar en del utav detta. Hoppas resten av födelsedagsfirandet blev gott och lyckat!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilka härliga bilder! Vi har också njutit av naturen i helgen...

Hälsningar Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...