tisdag 5 oktober 2010

Nytt under fönstren


Halloj på er! Mina fönsterlådor har fått ett efterlängtat upplyft igår kväll.

Hängpelargonerna fick ge vika för ny fräsch ljung och vitmossa.

Jag gillar vitmossa. Denna fluffiga ljusgråa mossa passar till mången dekoration. Jag kommer ihåg från barndomen att min mormor alltid satte in ny vitmossa mellan fönstren varje höst. Det dekorerades med svampar och annat trevligt att se på under vintern tills innerfönstren lyftes bort till sommaren.

Jag föredrar dock att ha min vitmossa på utsidan av fönstren.

Må så gott!


9 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

det ser jättefint ut! Planterade lite idag jag också, men ljung har jag än inte skaffat. kanske om jag får tag på vit ljung köper jag hem några.
tror vi har samma färg på huset som ni :) Blå ton.
~marita~

C. Tvillingmamma sa...

Så behagligt!

Sanna - My Blueberry House sa...

Rosa och grått ihop är jättesnyggt Gugi! Nu fick jag ett tips om vad jag ska göra med vitmossan jag fick med mig hem i förra veckan.

Stod alldeles nyss och begrundade de halvvissna bleka pelargonerna i köksfönstret. Funderar på vad jag ska ha där nu... och vad gör jag med pellisarna? Är urdålig på att få växter att övervintra - och överleva!

Vi har såna gamla fönster du beskriver i vårt hus. Till vintern och julen brukade jag lägga en rulle med vadd eller bomull emellan och dekorera med kottar och små nissar. Jag har har inte gjort det på flera år nu men, det såg ju faktiskt ganska trevligt ut. Kanske dags att återuppta traditionen...

Kram Sanna

Lyckoslanten sa...

Vet du när jag såg vitmossan på dina bilder for mina tankar genast till min mormor och de gånger jag hämtade vitmossa till fönstren med henne. Nostalgi! Tänk vilket jobb med de där fönstren. Fint under dina fönster! ♥

Nette Cecilia sa...

Trevligt med snygg förnyelse,Kram Nette

Livet på Vestergård sa...

Så fint du fått i dina blomlådor! Vitmossa är verkligen vackert som dekoration.

StrandviksVillan sa...

Så vackert!! Och vilken stor tuija du har där i krukan!
Fin färg på fasaden, vet du vilken nummer den har? Vi har ju grönt hus nu men det är bara grundmålat ännu och jag har börjat fundera på att byta till grå när vi målar nästa gång.

Hoppas du mår bra!

Sirpa sa...

Grattis till vinsten hos Hemma hos Louise!
Jätte fint under fönster! Har en fin onsdag!
Kram Sirpa
Ps Jag har en liten utlottning hos mig!

Annelis hantverk sa...

Så snyggt med den färgkombinationen, den lila ljungen och mossan!
Ha det bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...