lördag 19 november 2011

Filmtajm!!!


Hej! Hur mår ni i lördagskvällen?  Vi har just tittat på film, en finlandssvensk sådan... Huvudpersonen i filmen är en liten flicka ifrån trakterna här omkring och regissören känner jag igen sedan skoltiden. Filmen Iris, som den heter, har i dagarna kommit på dvd så vi var och hyrde den. Riktigt fin var den, både tänkvärd och njutbar på många sätt... Länge sedan jag faktiskt har sett en film som fångat mitt intresse till max!


Då nattens timmar slår in tar jag fram den andra hyrfilmen som är tredje delen i Twilightsagan...  Oftast tycker jag filmvalet i TV-burken är ganska skralt på lördagskvällar
( förutom programmet Så mycket bättre) 


Under dagen har jag gått igenom ett par skåp i köket och röjt undan ett som annat. Så behövligt med jämna mellanrum! Hemma börjar några saker med röda inslag hitta sina platser också.  Det här söta paret med korgar fulla av röda juläpplen köpte jag på loppis för ett litet tag sedan. De passar lika fint redan nu fast det är en bit kvar till jul... eller är det? Imorgon är det nämligen stor julöppning på torget och alla med barnasinnet kvar kan hämta önskelistan till självaste jultomten ;D  Fyrverkeri blir det som vanligt också på kvällen.


Fin helg till er alla!

3 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Javisst den filmen, den måste ses!
Dagen har dels ägnats åt shopping, MEN vilken trängsel i affärerna och dito köande, tror att julhandeln börjat redan... suck!
Så mycket bättre i min lilla pysselstuga :)

Ha en fortsatt skön helg! /bea

Nette Cecilia sa...

Så mycket bättre här hemma med pyssel än stadens köpköer ,det är min tanke vad det gäller julöppning i stan,så mycket bättre är ett program som jag ser på tv ,bra.vilket fint julpar du hittat ,kramis Nette

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Sött julpar och söt header! Ja, jag fattar inte att julen snart står för dörren. Så fort det går!! Bara en vecka till Advent.. nästa vecka blir det till att leta fram kartongerna med ljusstakar o pynt - och fundera på vart man lagt allting i sedvanlig ordning hihi!

Ha en fin söndag och trevlig julöppning på torget!

Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...