söndag 20 maj 2012

För andra gången...

har vi besökt Kroatiens solvarma stränder och vackra landskap. Senaste natt kom vi hem från vår semesterresa som denna gång gick till södra delen av Kroatien. Vi flög till staden Split och tog färjan ut till en ö, som heter Brac.


Hotellet vi bodde på en vecka fanns i staden Supetar. En riktig pärla i Adriatiska havet! Fördelen med att åka dit i maj var att den värsta turistsäsongen inte ännu hade hunnit börja på allvar... På vårt allinclusive-hotell fanns mest nordbor och fransmän. Skolfranskan fick sig ett rejält uppsving under den gångna veckan... Många ord och meningar kunde jag komma ihåg även om det är några tiotal år sedan jag läste franska ;O)

Hotellområdet var som en helt egen by i staden. Otaliga pooler, stora parkområden och många små och större byggnader gjorde det hela intressant att utforska. Närheten till havet med sitt fina promenadstråk lockade med promenader både morgon och kväll.

Vilka underbara blommor som blommade överallt. Jasminbuskarna spred sin underbara doft vida omkring. Lavendeln stod med sina vackra knoppar färdiga att slå ut i blom vilket ögonblick som helst.  Efter första nattens sömn var det som en dröm att vakna upp till en promenad bland mina älsklingsblommor, vallmo. Kunde inte ha varit en bättre början på min Morsdag ♥

Ha det fint och jag återkommer när bykkorgarna är tomma...!!!

6 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Så otroligt vackert!
Gillar den där sista blomsterbilden, bra vinkel :)

Lyckoslanten sa...

Men, så fantastiskt! Vi var ju där på ön och i den staden i somras! Det var litet marigt att ta sig ut i havet med stenarna så jag förstår att ni njöt i alla poolerna! Men... vallmo. Det där blir för mycket för mig. Nu längtar jag efter fler bilder! Så då är det bara södra delen kvar! ♥

Nette Cecilia sa...

Sa när vi for förbi att det såg ut som om ni var var borta någonstans (senaste söndag )Åh vilket härligt ställe ser framemot flera bilder ,kram nette

Louise sa...

Härligt härligt! ja vem skulle inte vilja åka iväg just nu....:)

Livet på Vestergård sa...

Det ser verkligen lockande ut! Vackra foton. Tänk att få njuta av den blomprakten.
Kram Kicki

Vform sa...

Fantastiskt!!!
I min dröm är jag där ... :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...