måndag 27 april 2015

Helgnummer


En helg i festens tecken är förbi... Dottern blev konfirmerad i bykyrkan och efteråt hölls kalas hemma med släkt och vänner. Jag hade en ledig dag från jobbet i fredags och förberedde med bak och städning av hushållet ;O) Provade göra flera nyheter bl a äppelrosor. Jag använde mig av filodeg men det hade nog varit bättre med smördeg så nästa gång får det bli det! I vilket fall som helst blev de dagens snackis och blickfång på kaffebordet!








Denna gång gjorde jag allting själv inför festen: smörgåstårta och kinuskitårta för tjugo personer, pajer och ett par sallader samt kakor och bakverk. Allt smakade gott och fick högt betyg av gästerna! Sånt uppskattas minsann ♥ Nu ska jag ta det lilla lugna några dagar innan det bär iväg mot nya äventyr...

Må så gott!

5 kommentarer:

Laila sa...

Åh.... *slickar mig om munnen*
Så du har testat att göra dom där vackra äppelrosorna. Jag har sett dom florera runt nu och är nyfiken på att testa. Vart dom smaskiga?

Sen måste jag bara säga att jag tycker så mycket om bilden på skorna! :-) ♥ Det var ett bra tillfälle att "se" och ta ett foto av.

Ingela sa...

Mums, allt ser jättegott ut!
Lyckönskningar till dottern!

Vform sa...

Ååå, så gott allt ser ut!
Rosorna tänkte jag också pröva på ... ser kanske mer invecklat ut än det är!
Trevlig bild den med skorna :)
Ha en fortsatt fin vecka .... så väntar jag på bilder från "vart det nu bär" :)
Kram!

nattugglan sa...

Fina bilder..på både skor o mat..Fint kors där också.Det är mycket då man skall ställa till med allt, jag minns själv då våra 4 barn har blivit konfirmerad..o snart har vi ett barnbarn..Men visst är det kul o roligt då folk oppskattar det man gör.kram!

Anonym sa...

MUMS va gott allt såg ut å vilka konstverk....Snälla,snälla recept på äppelrosor och sallader..
Kram Ulrika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...