fredag 26 mars 2010

Borta bra...


...men hemma bäst. Som vanligt känns det bäst att sova i sin egen sköna säng. Familjen är nu hemma efter en avkopplande skidsemester (fem härliga soliga dagar) i finska fjällen. Med oss hade vi mina svärföräldrar och min mans bror med sambo.



Orten heter Ruka och befinner sig ganska nära ryska gränsen med en bilfärd på ca 600 km från vårt hem räknat. Det är otroligt jobbigt med så långa bilresor, men vad gör man inte för litet höjder och vackert landskap (hihi)


Resan gick i firandets tecken. Mina svärföräldrar firade 40-års bröllopsdag i måndags och då var vi ut på en fin restaurang och firade dem. Där prövade vi bl.a vildsvinsskav, som var riktigt gott!
Senare i veckan firades min födelsedag (dock inget jämnt årtal) och jag fick kaffe med tårta på sängen. Inte fy skam!



Vädret visade sig från sin bättre sida. Snön var vit och vacker. Jag trodde att det skulle bli svårt att orka se på mera snö eftersom vi har haft snö i kolossala mängder hemma i vinter. MEN man njuter ändå om det bara är solsken och det är behagligt att vara ute i frisk luft. För att inte tala om motion i backarna!


En av dagarna åkte halva gänget till Posio på besök till Pentiks fabriksförsäljning och utställning där. Mer om det i nästa inlägg...


Trevlig helg!

3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så vackra bilder! Det var säkert en härlig resa.Grattis på födelsedagen i efterskott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt med skidsemester, fina foton har du tagit också. Håller med dig, det är alltid skönt och komma hem, även om man haft jätteroligt.
Ha en fin lördag
Stor kram
AnnaMaria

alegni sa...

jag har aldrig varit i ruka, men så är jag ingen vintersportare heller. fina bilder bjuder du på trots att jag är så innerligt trött på vinter och snö i det här skedet av vårvintern... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...