lördag 19 juni 2010

Bröllopsyra


Det råder bröllopsyra i vårt kära grannland... Dagen till ära plockade jag en blomsterbukett i gulaste gult och placerade i min Landscape-mjölkkanna. Det får symbolisera de svenska färgerna och dagens stora fest.

Jag älskar blåvitt porslin. Gamla mjölkkannor är också av det finaste jag vet. Jag har fyndat en del på loppis eller auktioner genom åren.

Min man var på hugget idag och tyckte att vi skulle åka till ett shoppingparadis(!) VARFÖR inte?
Det skulle ju ändå bara regna här idag så vi åkte iväg till Tuuri (motsvarande till Ullared i Sverige) med en två timmars bilresa... Det blev ju inhandlat en del men det visar jag senare i ett annat inlägg.

I Tuuri sken solen och det var jättevarmt, mycket folk och trångt... Det är definitivt inget ställe man går igenom på ett par timmar. Där finns hotell och camping för de allra ivrigaste! Jag missade därför vigselakten mellan kronprinsessan Victoria och Daniel, men jag får lov att titta på reprisen när den kommer...


Bilden tagen från TV

Mina varmaste tankar går till de nygifta! Kärleken övervinner allt!

Ha en fin kväll!


2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina blommor du plockade dagen till ära. Det var ett fint bröllop, jag såg allt fast jag bara tänkte titta lite då och då. Perfekt resa ni gjorde en sån regnig dag, då är det roligt och åka på något kul.
Ha en fin söndag
Kram till dig
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Tänk att förra helgen tyckte min man att vi skulle åka till Tuuri, men han fick inte med mig på noterna. Kanske för att jag inte tyckte att jag behövde något just då :)
Det var ett fint bröllop i går som jag följde mest hela eftermiddagen och kvällen.
Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...