fredag 3 september 2010

Äppelmums


Halloj! Jag tänkte kika in här som snabbast bara för att hälsa er en trevlig helg! Underbart med fredag, eller hur?

Vi har sådana här mumsiga äppel på två äppelträd nu. Kvistarna riktigt bågnar ända ned till marken av all tyngd som frukten ger. Stora och fina och framförallt goda! Härligt med egna frukter bara att plocka av när andan slår in ;O) Ett äppel om dagen håller doktorn borta, heter det ju!

Med på bild denna gång hamnade en kryddburk, som jag är överförtjust i. Jag har nyss fyndat den på loppis. Undrar om jag kommer att hitta någon fler likadan? Jag skulle vilja ha en lång rad med sådana burkar ;O) Jag har en benägenhet att falla för just blåvitt porslin. Det är så snyggt! Bakom står en gammal emaljerad urtavla som jag nyligen köpte på Juthbackamarknaden.

Hos oss kan man nästan säga att första höststormen har vinit i husknutarna idag. Hård vind och ganska kyligt... Hoppas på bättre väder i helgen! Imorgon ska jag och klippa håret. Efterlängtat!

Trevlig helg!


5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Du får känna dig rik med alla de äpplena! Snygga bilder! Här rör sig de höga tallkronorna fram och tillbaka när jag satt i uterummet nyss.
Ha en skön helg! ♥

C. Tvillingmamma sa...

Gillar bilderna,vilken fin burk! Oh klippa håret...de vill jag med unna mig...nån dag... :)

Anonym sa...

ha en bra helg själv!! fina bilder,,o är det på Adam o Eva du fyndar så mycket o så himla fina saker??..för burken va ju urtjusig!! Här har oxå stormen dragit förbi..o blåst från norr..hösten är här.kikka

Creative Momone sa...

Du har mer tur än mig, jag får ju bara ett äpple! Träden är dock bara ett par år gamla, hoppas på fler nästa höst.
Blåvitt är fint, rent och fräscht.
ha en skön helg, solen kuckar ju fram så den får vi ta vara på.
Marianne

Livet på Vestergård sa...

Ingen tur med äpplen här, men jag får njuta av andras!
Fina bilder, som alltid, här inne hos dig.
Kram Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...