torsdag 24 mars 2011

Kul med kalas


Godmorgon! Igår kväll firade jag med nära och kära min dag i förskott. Jag bjöd på skinkpaj, italienska skorpor, mormorskaka, småbröd och banoffeepaj...


Banoffeepajen blev en given succee... alla tog minst två gånger av pajen ;O) Den var så himla god! Receptet kan du hitta här.



Till dukningen valde jag dessa söta servetter (passar väl en hmmm...ung dam i sina bästa år), som jag vann hos goa Fröken Tindra ifjol. Jag gjorde en pyramid av dem på bordet.

Kul att ställa till med kalas! Om några timmar kliver jag på bussen och åker till STOCKHOOOOLM!!! Det ska bli sååå roooligt! Imorgon firar jag min egen dag med att besöka trädgårdsmässan och på kvällen blir det dinnershow på Wallmans salonger...

Soliga vårkramar till Dig! 

21 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Grattis! Vad roligt med kalas och Stockholmsresa.
Hoppas att du får fin inspiration på mässan och får njuta dinnershowen!
Kram Kicki

Bea sa...

Vilket trevligt kalas du haft, vacker dukning och mycket gott på bordet.
Den tårtan skall jag definitivt pröva på.
Ha en fin Stockholmsresa! /Bea

alegni sa...

varmt grattis på födelsedagen!
vad fint du dukat! den där servettpyramiden är fin, den ska jag komma ihåg ifall vi får lyckan att ordna studentkalas igen i början av sommaren!
vi hade banoffeepajpremiär för ett par veckor sedan. tror nog den pajen kommer att finnas på bordet flera gånger. den försvann på nolltid!
kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs och stort grattis!
Jag är också födelsedagsbarn i dagarna, på lördag är min dag. Då blir det middag här hemma.... och jag trixar hit och dit för att hinna ut till mässan. Jobbande make och sjukt barn mitt i allt...

Önskar dig en fin vistelse i Stockholm.
Hälsningar monica

Liljas Corner sa...

Mmm, vill ha banoffee... *slurp* Fin dukning!
Grattis till dig, hoppas du har det trevligt i Stockholm!

Bittan sa...

Ha det så jättekul i Stockholm. Wallmans är aldrig fel,vi var på 70-tals showen när Darlingen fyllde år . God mat och bra musik.

kram o grattis igen

Bittan

Lyckoslanten sa...

Nämen, oj! Grattis! Så gott och så fint och vilket program som väntar dig! Unnar! Du må fylla något mycket vackert och jämnt tal! ♥

nattugglan sa...

GRATTIS ..o önskar dej en bra resa.. skulle gärna själv ha åkt på trädgårdsmässan.Du hade dukat så fint...ljusstaken den va fin!!

Vform sa...

Grattiskram till dej på din dag!
Och vicket kalas!
Hoppas resan är riktigt trevlig!

StrandviksVillan sa...

Jättefin dukning och kul att gästerna gillade banoffeepajen.
Så härligt du ska fira din dag med resa och middag!
Själv har jag min dag imorgon och ligger nu här med feber...

Trevlig resa!!

StrandviksVillan sa...

Nämen - jag har nog lite feberyrsel...
Skulle ju skriva GRATTIS!! :)

lyckobo sa...

GRATTIS bloggvännen på din födelsedag!!! Kakan ser läcker ut,nammm,och servetterna är så otroligt fina!!! Ha en härlig resa till Stockholm :) :)

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Gu va kul! Pajen ser dögod ut, den måste jag göra. Jättesnygg dukning har du gjort också. Dessertskålarna/servisen är urfin!

Stort GRATTIS på födelsedagen och ha så himla kul i Stockholm!

Kram Sanna

Så Vitt Jag Vet sa...

Grattis och trevlig resa till Stockholm...
Hoppas vi får se inspirerande foton från mässan !
Kraam
Sanne

Nette Cecilia sa...

Grattis o trevlig resa,Nette

Unknown sa...

grattis på födelsedagen!
vad vackert du har dukat!
jag sku sååååå gärna ha velat fara till nordiska trädgårdar jag åxå, men teaterövningarna satte stopp för det =)
ha det bra på resan!
susanne

Änglarum sa...

Grattis.. Wow villken dukning, söta servetter supersmarrig paj...mmm! Ha en skön helg! kramiz Jessica

Käranån sa...

GRATTIS!! Du får säkert en riktigt härlig helg i Sthlm! Vackert du har dukat och så mycket godsaker du har bjudit på!

Anna-Lena sa...

Ett stort grattis till dig så här i efterskott! Vad härligt med kalas och den där banoffee tårtan såg hur god ut som helst. Hoppas nu att du får en mysig tur till Stockholm.

Ha en härlig helg!

Kram Anna-Lena

Unknown sa...

Grattis, och vilken fin dukning, kul med servettpyramiden. Gillar även din svan- ljusstake.
Önskar dej en underbar helg i Stockholm

Grattiskramar från Maggan
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Ord & Känsla sa...

Vilken underbar dukning till ditt kalas du gjorde! Grattis i efterskott!
Antar att du fyllde jämnt...?

Hoppas din tur till Sthlm blev lyckad!
Kram Helena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...