torsdag 31 mars 2011

Mera drömmerier...


Det fanns åtskilliga fontäner eller springbrunnar på trädgårdsmässan. Den ena finare än den andra!


Porl av vatten och plask i dammar är så rogivande vackert. Jag skulle kunna ha flera sådana här vattenhål i min trädgård. I varje hörna faktiskt...

Många var stora och väldigt vackra. Det skulle gå att titta på i evigheter... vattnet som om och om igen faller  nedför stupet...



Om jag hade mitt växthus/lusthus skulle jag absolut placera en vattenfontän där. Ljudet av vatten som rinner och plaskar lyssnar och tittar jag gärna på ;O)


Ännu en dröm som får slå in! Vet ni... imorgon är det självaste aprildagen! Så se upp med aprilskämten och njut av vårsolen!

14 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Oj, så mycket vackert ,grodan på sista bilden är ju för härlig jag har anhållit varje år om en damm eller liknande till trädgården ,men min anhållan har förkastats varje år ,nu tror jag att det inte blir av mera ,kram Nette

Ord & Känsla sa...

Det var vackra saker du visar!
Jag har ju funderingar på en damm, men en liten fontän kanske kan räcka?
En som porlar lite mysigt:)

Ha en fin helg!
Kram Helena

Vardagens guldkorn sa...

Å visst fanns det mycket fint =0)
Det stora vattenfallet med skummande vatten som du visar fastnade faktiskt maken för och sa att -den skulle vara häftig i trädgården! Så kanske, kanske..... det vore häftigt!
Nu närmar sig helgen, hoppas att du får det bra!
Kram Linda

Annelis hantverk sa...

Tack för alla underbara bilder du visar från trädgårdsmässan! Jag förstår du går omkring och drömmer, men jag skulle ha svårt att välja mellan alla läckerheter.
Njut!

Lyckoslanten sa...

Underbara fontäner och anordningar. I sommar måste vi ta tag i dammen. Det skaffades stenar i somras, men tiden räckte inte till! Jag skrev just om de där aprilskämten. jag måste hitta på något klurigt! Man har ju barnasinnet kvar! ♥

Bea sa...

Både vackert och rogivande med vatten i trädgården och visst, alla med trädgård kan säkert tänka sig ngn av de fina fontänerna i sin trädgård!
Trevlig kväll! /Bea

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att det redan är april, så fort mars har gått. Jag blir säkert lurad imorgon. Vilka härliga foton du tagit på fontäner, den mässan måste ha varit rolig.
Kramar
AnnaMaria

Ann-Mari sa...

Vilka underbara foton du har tagit av vatten! Du är så konstnärlig:-)
Tycker mycket om den första fontänen...börjar drömma...
kram, Ann-Mari

Livet på Vestergård sa...

Vilka härliga vattenfall! Det är verkligen vackert med vatten i trädgården.
Få se nu hur många gånger man blir lurad i morgon ;0)

StrandviksVillan sa...

Oj så mycket vackert!
Vi har grävt fram berget på vår gård och där fanns en passlig spricka/grop som vi tänker ha som damm och ett litet vattenfall fram till den. Hoppas bara det inte blir för mycket jobb att hålla det i skick, är lite rädd för det...

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja förstår att du njöt.. Njuter av dina fina foton. Tack !
Kraam
Sanne

Vform sa...

Åh ... så mycket fint du bjuder på idag!
Härligt tagna bilder, men säkert en annan känsla att få se allt i verkligheten!
Förstår att du drömmer ....

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vad mycket underbara och vackra bilder du bjuder på.Kan tänka mej vilken härlig känsla att uppleva det.Önskar dej en mysig fredag.Kram Rita ♥

Sanna - My Blueberry House sa...

Jag fortsätter beundra och säga wow hihi! Fontäner och dammar har jag aldrig haft någon dröm om men, nu när jag tittar på dina bilder blir jag helt klart inspirerad!

Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...