torsdag 17 mars 2011

Ljuslyktor av glas


Hej på er! Veckoslutet närmar sig ... Imorgon är det fredag. Jag har en dag kvar sedan väntar en veckas semester! Jippiie! Det finns inget bättre än att få sova litet, litet längre på morgnarna och göra vad man vill under resten av dagen då man är ledig! Fast jag har tänkt vårstäda... Nu syns ju både damm och smuts i alla fönster och lite överallt då solen gassar på och dagarna är så mycket ljusare...

Dessa ljuslyktor kommer från Nordals kollektion. De är fyndade från loppis för tre euro styck. Stora och med fin blometsning i glaset. De kommer att bli användbara till mycket för de rymmer t o m blomkrukor ;O)

Ha det gott i stugorna!

10 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Fina fynd du gjort...igen !
Städning står överst på min lista i helgen också.
Hoppas att du får en riktigt solig och fin vintersemester. Kram Kicki

Ord & Känsla sa...

Vad användbara fina ljuslyktor du hittat!
Ha en skön semester!

Kram Helena

Bittan sa...

Skönt med semester och bara få vara.... även om det innefattar vårstädning :-)
Nya fynd igen !!!!! Du är otrolig.
ha en mysig fredag.
kram Bittan

Så Vitt Jag Vet sa...

Du har nog tur i att fynda fina ting ! Ja du skall ha en skön semester!
Kraam
Sanne

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Skönt med ledighet och vakna när man själv vill! Men ta det lugnt med städningen så du hinner njuta av din lediga tid.

Här yr dammet och fönstren skulle behöva en rejäl avsvabbning. Men det får vänta till kommunen sopat vägen och trottoarerna rena först. Det är nackdelen med att bo centralt utmed en livlig väg antar jag.

Ljuslyktorna är jättesöta. Bra fyndat! Så bra när saker har fler användningsområden än det ursprungliga. Idag var jag nästan på väg till loppis själv meeen, ångrade mig... inte alls likt mig egentligen. Utbudet har varit sååå tråkigt på sistone att det inte är värt att åka dit. Ser fram emot när ladorna öppnar för sommarloppisen istället. Det blir kul!

Ha en skön fredag!
Kram Sanna

Vform sa...

Hej!
Alltid skönt med ledigt!
Så vackra glaslyktor du fyndat!
"Dammtussar är ett bevis på att något roligare blivit gjort" ;)
Ha en fin helg!

StrandviksVillan sa...

Nämen! Vilka loppisar går du på som jämt hittar så snygga saker?!

Trevlig helg och semester!!
kram, A-C

Louise sa...

Jag vet inte hurudana loppisar du besökar men fina fynd hittar du hela tiden!!! har köpt likadana åt min mamma från inredningsaffären i stan så dom kostade nog lite mera ;)

Bea sa...

Söta ljuslyktor som passar vid alla tillfällen.
Underbart med semester och hoppas vårsolen lyser alla dagar på dig!
Kram /Bea

Liljas Corner sa...

Vilket fint fynd!

Härligt med semester! Och vårstädandet brukar gå ganska bra då man får ta det i egen takt, och om solen lyser :)
Ha det bra!
Kram/Nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...