fredag 6 juli 2012

Vintagepärla


På vår trädgårdsresa söderut fann vi en riktig härlig pärla för inredningsintresserade... Istället för att frysa ute bland växterna och plantorna sökte min väninna och jag oss till den gamla ladugården i den bortersta ändan av plantskolan. Här stannade vi lääänge i värmen bland gamla underbara antikviteter och vintageföremål i bästa franska lantstil! Nygräddade bullar, kakor och saltbitar doftade så inbjudande gott från cafeet på samma ställe. Köpte mig faktiskt en gammal fransk handduk med vackra  röda monogram broderade på och ett par Vakre Hjem magasin att läsa.







Plantskolan hade en hel del specialblommor som är svåra att få tag på. Livskraftiga och fina plantor! Några stora inköp blev det inte men en annorlunda doftpelargon köpte jag. Då man rör i bladen sprids en doft av coca-cola i rummet. Hädanefter vet ni vem som alltid kommer att ta en paus på ovannämnda ställe när jag har vägarna förbi längs E12... ;O) Aldrig hade jag kunnat ana att här fanns så mycket som låg mig varmt om hjärtat även om jag har åkt åtskilliga gånger förbi och inte haft tid att stanna.


Ikväll har vi varit med om karnevalstämning i grannstaden och gjorde ett snabbt besök här. Vi hämtade även vår guddotter, dotterns kusin, som kommer att hänga med oss på en utflykt imorgon. Bäst att njuta av det härliga och soliga vädret så länge det varar!

4 kommentarer:

Kina sa...

Förstår att ni trivdes i den affären, ser ut som det finns väldigt mycket fint där :) Jag är ju pelargontokig, guuuud så häftigt med en doftpelargon som doftar coca cola, har jag aldrig hört talas om, spännande.

Kram Kina

Nette Cecilia sa...

Så härligt ställe ni hittade kanske borde man ta en tripp ditåt på semestern ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Det där stället ska jag lägga bakom örat! Nu förstår jag varför du hade vägarna förbi. Första gången en "hätta" besvärade mig var i går när vi skulle till karnevalen. Undrar om det berodde på lågtrycket.
Ha en fin söndag! ♥

Sanna - My Blueberry House sa...

I know that feeling ;) Med tanke på min och väninnans lilla tripp härom dagen, där vi "fastnade" för helt underbara ställen, så vet jag precis hur ni kände er. Vi kunde ha varit på varje ställe hur länge som helst. Fantastiskt mysig butik ni var i, så mycket fint! Vad kul med en pelargon som doftar coca-cola, det skulle nog uppskattas av mannen här hemma, hihi!

Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...