lördag 22 september 2012

Äppel, päppel...

Filt och korg loppisfynd
Tjena!  Jag håller på med att baka äppelpaj så det står härliga till ;O) Vad gör ni denna lördagkväll? Vi fick inte många äpplen på våra fyra träd men däremot fick jag en hel kasse full med röda äppel av en jobbarkompis igår... Tack Mia! Gårdagskvällen var jätteskön och fin med sol och allt, så då fick det bli fotosession i trädgården på bänken... 





Vildvinet har vuxit till sig bra i sommar och börjar ändra färg så småningom. Lavendeln som jag planterade har blivit små gulliga buskar och de har t o m knoppar på nytt. Undrar just om de hinner slå ut innan första snön lägger sig? Fjärilslavendel har jag inte haft tidigare och funderar på om de klarar vintern ute? Är det någon som vet?

Ha en riktigt skön kväll! 

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så fina bilder på goda äpplen ,här kom det en del fallfrukt efter stormen också hoppas jag orkar någonting i morgon ,kram nette

Bea sa...

Mums... röda härliga äpplen, finns inget bättre grund för att lyckas med en god äppelpaj. Tyvärr blir det alltför många den här årstiden ;)
Fina höstbilder!
Kram/bea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Aha det vankas äppelpaj här hos dig också=) Vilka underbara bilder du visar, vackra färger och höstligt. Kul att du kikade in hos mig då fick jag ju chansen att njuta av allt vackert!

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Stina sa...

Så vackra bilder.:-)
Kram

Anonym sa...

Hej Gugi! Igen såååå fina bilder! Som din faster är jag stolt! Ha en skön höst alla i familjen. Här är allt OK!
Faster B

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...