lördag 29 september 2012

Blåvita fynd

Hemma hos Gugis förekommer inga sovmorgnar mer på lördagsmorgnarna... Ånej... dottern har träningar på ishallen redan klockan halv åtta under hela hösten... Känns lite träigt, måste medges, men å andra sidan kommer man sig upp i tid och får en hel del saker uträttade plus att dagen känns så mycket längre på något sätt ;O) 
Blåvitt porslin har jag samlat i flera år nu. Jag blev överlycklig då jag hittade ett par fina skärbrädor från loppis i förra veckan... Den ena är nämligen i Villeroy&Boch serie Vieux Luxembourg, som vi har som komplett matservis och var en bröllopsgåva till oss den dagen då min man och jag gifte oss för över femton år sedan ;O) Den är fortfarande min allra käraste servis och i ett senare skede har jag samlat på mig kaffeservisen också i samma serie...

Ett annat fynd var en kakspade i silver med vackert ingraverat monogram.  Till sist kunde jag inte heller gå förbi ett par vackra små flaskor för 50 cent styck. Har funderat på vad jag ska fylla dem med eller om de bara ska vara som de är.. fina blickfång...

Skön hösthelg till er alla!

5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Jag kan också glömma bort bloggen mellan varven och tiden att besöka andra har naggats betydligt i kanterna. Hur som helst är det vackra inne hos dig alltjämt sig likt. Det blir alltid bingo för dig när det gäller att hitta och dokumentera vackra ting! ♥

Nette Cecilia sa...

Oj så många vackra saker igen och blått av alla vackra färger.Det var nog tidigt på lördag morgon men för all del jag ska ju upp i jobbet varje lördag ,ha en trevlig helg ,Nette

nattugglan sa...

ja fy för tidiga mornar..vi stiger ju oxå opp varje morgon runt 6-7 tiden..skulle ju gärna sova en stund till..men då får man bara va längre i fähuset...Va fina saker du fyndar på loppis..jämnt...kakspaden va nu så himla snygg..o kul att hitta saker till sin servis...ha en bra söndag!

Käranån sa...

Så vackra saker du har hittat på loppis! Vackra bilder!!

Vform sa...

SÅ fint med blått! ... och silver!
Vi har också i vår ägo en kanna med väderkvarnen på!
Behagliga bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...