måndag 17 december 2012

I väntan på jul


Vad passar bättre än att påbörja julbaket på sista veckan före jul med inprickad och efterlängtad semester? Yihoo... jag gjorde de klassiska jultårtorna av bladdeg med plommonsylt på. Sedan har jag  hunnit städa och dekorera. Godisbordet har tagit form men alla läckerheter fattas ännu ;O) Mot kvällen hade vi klassträff med elever och föräldrar. Vi började med bowling och avslutade med pizzabuffet. En riktigt gemytlig och trevlig kväll!

Och jag önskar dig detsamma ♥

3 kommentarer:

Vform sa...

Vilken fantastiskt vacker madonna i förra inlägget ... och ett verkligt fynd :)
Ja, nu börjar det bli riktigt nära dopparedan :O) Och visst går kakvispeln varm här och där i stugvärmen ;)
Ha en trevlig fortsättning i julveckan du också!
Kram!

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi!

Mmm.. de där ser riktigt goda ut! Efter helgens julbak här hemma känner jag mig väldigt nöjd. Fick mig ett varmt och hjärtligt skratt när jag läste om dina drömmar, fniss. Ja, hur ska man tolka det? Kommer jag få besök här nu.. du är välkommen! :)

Vad skönt med semester nu inför jul och slippa stressen.

På tal om drömmar så måste jag berätta att vår son tydligen går i sömnen! Ja, vi hade inte en aning om det här själva. Det uppdagades i helgen när våra vänner stannade över natt. Snacka om att vi blev förvånade och sonen med!

Nu får vi hålla koll på honom om nätterna, för lite småläskigt är det tycker jag.


Kram!
Sanna


Nette Cecilia sa...

Säkert skönt med semester,jag hoppas på en varmare dag idag på jobbet ,kram Nette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...