söndag 16 december 2012

Tredje adventsöndagen

Hoppas att ni har haft en skön adventsdag! Det har jag... lugn och skön och så har jag varit till en helt ny okänd plats för mig... Inte så lite spännande att vandra genom en vacker, snötyngd skog längs en smal stig som för dagen var igensnöad ;O) Bästa I, som ofta går dit, kunde som väl var vägen dit. Mitt i den lugna och rofyllda skogen hittade vi det vi sökte, en fin vattenkälla med porlande, kristallklart vatten. Vi fyllde våra vattenflaskor och gick samma väg tillbaka.

Bland det nyaste som jag har hittat på loppis är den här gudomliga madonnan gjord i alabaster.  För sina två euro var den ett kanonfynd ;D  Den har fått sin plats på skåpet i vardagsrummet under glasklockan som jag fixade till i somras... Och nu ni...om knappt en halvtimme börjar efterlängtade julprogrammet med Ernst på tv... Ett absolut måste! Ingen jul utan Ernst... fniss



1 kommentar:

Livet på Vestergård sa...

Ja Ernst kunde man inte missa!
Fin madonna du fyndat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...