onsdag 19 december 2012

Till julens gottebord

Något pepparkakshus har det inte blivit i år, istället gjorde dottern och jag en massa pepparkaksstjärnor i olika storlekar som sedan radades ovanpå varandra med sockerglasyr emellan till en gran. Granarna placerades på godisbordet i den gamla vågskålen tillsammans med tomtefar och tomtemor, salt- och pepparströare från Sagaform.
Ugnen har gått varm hela kvällen, flera kakor och småbröd har jag bakat ;O) Nu tänker jag ta en välbehövlig paus framför tv:n med Ernst och hans julförberedelser...



6 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

så fint med granar. Tror jag ska prova på ditt tips nästa år.
~M~

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej hej,

De är så söta de där små granarna. Nästa år ska jag försöka komma ihåg att göra en själv. Vad fint det lyser på din veranda. Supermysigt sken av ljuskransen.

Kram Sanna

alegni sa...

Fina julgranar!
Jag har följt din julkalender varje dag, men är lite lat med att kommentera, eftersom jag oftast kollar med min iPad, och det är så jobbigt att skriva på den.
Ha en riktigt skön jul!
Kram

STENLYCKA sa...

Vilka underbara granar lite Ernststuk över dessa! Så flitig och duktig du är!
Ha en fin fortsättning på julstöket!
Kram Raina

Maria sa...

Tittar in en liten sväng och önskar dig GOD JUL !!!
Simma lugnt, kram från Maria ♥

Nette Cecilia sa...

jättesnygga granar ,kram Nette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...