tisdag 13 september 2011

I månens sken


Mörkret omsluter en allt mer för varje dag som kommer. Hösten har kommit för att stanna. Regn och rusk hör vardagen till... För en kort stund skymtade fullmånen bland molnen igår kväll. En ljusglimt på himlavalvet... 


Brukar ni reagera på fullmånen? En del har svårt att somna sägs det... Kanske en ren vidskepelse? Jag brukar inte nämnvärt reagera på varken ljus eller mörker... När jag är tillräckligt trött sover jag min allra djupaste sömn. 


Att läsa en bok är det allra effektivaste sättet att somna tycker jag. Jag hinner vanligen inte många sidor innnan ögonen har slumrat fast ;O) Just nu läser jag andra delen i Twilight-serien som är oerhört spännande och romantisk... För ett par veckor sedan hyrde vi ett par filmer en helg och den ena filmen var andra delen i serien. Jag var bara tvungen att se den först innan storyn i boken fortsätter...

Sov gott även om fullmånen tittar in!

Kramisar

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Jag hör nog till dom mångalna ,det är nog svårt för mig att få många timmars sömn när det är fullmåne .Jättefina bilder du tagit ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Så fint du har fångat månen! Ibland inbillar jag mig att jag är mångalen, men nu skulle jag inte ens ha noterat att det är dags om du inte hade gjort detta inlägg! ;o) Men som fysiskt fenomen när det gäller månens dragningskraft kan det nog ligga en hel del i att sömnen störs. Man ska inte tänka så mycket. Läsa en bok låter både mysigt och sövande! ♥

Livet på Vestergård sa...

Ibland kan jag faktiskt påverkas så att jag har svårt att sova, men nu har jag varit så trött på kvällarna att det inte har inverkat :)
Fina månbilder!

Laila sa...

Så härligt mystiskt du fångat fullmånen.
Tyvärr tillhör jag en av dom som blir mångalen när den sakta dyker upp...

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka jättefina bilder på månen, jag vet inte om den finns här för det stormar så det liknar ingen sort och regnar lika mycket. Väldigt trolska vackra bilder.
Att läsa bok tillhör kvällsritualen och det är så mysigt att känna hur man dusar bort.
Agneta kram

Sanna - My Blueberry House sa...

Hejsan!

Nej, fullmåne reagerar jag inte på. Att läsa är bästa sömnpillret. Jag hinner bara få upp boken eller tidningen så blir jag trött och somnar haha! Mycket till läsning blir det inte... Vaknar när får boken över näsan LOL ;)

Vilka vackra höstbilder du har fotat i tidigare inlägg. Svampbilderna är helt underbara! Är imponerad av din uggla. Vilken målartalang!

Ha en fin torsdag!
Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...