måndag 12 september 2011

Mera färgklickar...


Hallojsan! Måndag här med regnet smattrande mot fönstret mest hela dagen... Skönt att sitta inne utan några måsten och titta på färgklickar som jag knäppte med kameran igår medan solen sken och värmde så sött :O)



Svampar är trevliga höstobjekt... när man minst anar, ploppar de upp på de mest otroliga ställen! Vår trädgård är anlagd på gammal skogsmark så det finns t o m ätliga svampar mitt i blomrabatterna. Igår hittade jag min andra Karljohanssvamp i rabatten för säsongen. En egen svampodling är inte så illa faktiskt (fniss)... Det blev svampsoppa till middag igår kväll. Så gott!



Ett vakande öga på svamparna är också bra att ha! Ugglan som jag målade på en stor sten  för si så där tio år sedan har stått på samma plats bland stensamlingen i trädgården i åtminstone sju år nu. Helt otroligt att färgen ännu finns kvar... den målades med vanliga akrylfärger och även om den står ute både i gassande sol och piskande regn året om så är den fortfarande bildskön! Stenen "fyndade" jag när jag en gång cyklade förbi ett vägarbete på en av stadens gator ;O)

Fin kväll till er alla!

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

vi tycks ha samma tider med bloggandet du o jag,ja nog har det kommit vatten idag ,känns i hela kroppen att det är oväder på gång.Fina svampbilder, min svamp är också i trädgården .Det ser ut att bli en paraplyanvändarvecka det här ,kramis Nette

Lyckoslanten sa...

Jag gillar speciellt den tredje svampbilden och ugglan är ju ett konstverk! Talang! ♥

Unknown sa...

vilken ljuvlig uggla du har gjort! underbar!
regnar gör det här med =)

susanne

Livet på Vestergård sa...

Det är vackra svamparna!
Vilken fin uggla du målat. Hoppas att vi inte får lika mycket regn i dag...

Annelis hantverk sa...

Vacker med färgklickar i naturen nu när allt börjar övergå till grått.
Jättefin Uggla du gjort och så bra färgen håller i ur och skur!
Ha det bra!

Vform sa...

Fint med färgklickar i naturen!
Om de då är ätbara eller inte, så är de fina i allafall!
SÅÅ trevlig uggla du målat ... pryder säkert sin plats också!
Ha en bra dag!

Laila sa...

Höst... Alla dessa vackra saker och färger att föreviga. Tycker du fotat svampen så fint

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...