söndag 12 februari 2012

90 minuter i sagornas värld


Det var en timme kvar till midnatt innan dottern och jag kom hem från vår snabbvisit i huvudstaden.  Verkligen en upplevelse rikare! Bussen var full med förväntansfulla mammor och deras döttrar ;O) Kan man bli för gammal för sagor? Nää, jag tror inte det! Arenan var helt fullsatt på den andra föreställningen av tre den här dagen. Showen kunde börja!



De där minuterna gick verkligen snabbt! I snabbt och skickligt tempo visade konståkarna sin färdighet på isen. Dräkterna och kulisserna var så fina precis som man kan vänta sig av en Disney-produktion. Alla sagornas prinsessor och hjältar var där på plats... häxor, rövare, dvärgar, eldsprutande drakar och showens värdpar: Mimmi och Musse Pigg inte att förglömma...


Showens höjdpunkt kom efter Askungens bal med fyrverkeriet på isen. Överraskningarna var många och publiken gillade vad den såg!


Idag har jag mest vilat. Känns som om förkylningen slår till nu med kraft. Värk i muskler och kropp med temp på 38 bådar inte gott. Men i alla fall har jag ett fint minne att blicka tillbaka på... minuterna i sagans värld ;O)

Tjingeling på er!

10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

så vackert i sagans värld ,kunde nästan gissa att det var den föreställningen för den brukar var tillika som jag var på mässa till huvudstaden på den tiden det fanns Vateva ,fy ska du få den eländiga flunsan nu ,hon som jobbar hos mig hade den senaste vecka ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Det var verkligen en sagolik upplevelse! Hoppas nu att du tillfrisknar fort! ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Härliga bilder du bjuder på ! Vi har oxå fått känna på förkylning, det är karlarna i huset som gått på halv maskin...
Krya på dej !
Kraam
Sanne

lyckobo sa...

Ser fint ut, roligt med sådana utflykter! Våra pojkar skulle säkert också gilla föreställningen, men avståndet är lite väl långt...
Hästen i förra inlägget var söt, har en likadan i vitt:)

Krya på dig nu!

Vform sa...

Åååå ... så vackert det måste ha varit!
Dina bilder är jättefina, men förstår att liveupplvelsen var snäppet bättre!
Krya på dig fort!

Nilla Q sa...

Men vilka underbara bilder! Förstår att det var en upplevelse!

Kram Pernilla

Bea sa...

Men så underbart, nästan förtrollande vackert! Det måtte ha varit en fin upplevelse!!

Ja, dessa förkylningstider, även jag drabbades av den och fick lov att hålla mig hemma med feber och muskelvärk :(

Krya på dig!
Ha en fin Alla hjärtans dag! /Bea

Liljas Corner sa...

Åh, varför tar jag mig aldrig iväg på Disney on ice? Jag tror det skulle vara helt i min smak, speciellt nu då jag sett din recension :)

Glad vändag till dig!

STENLYCKA sa...

En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
Raina

Sanna - My Blueberry House sa...

Åååh så himla vackert och magiskt!! Tänk om man kunde vara en sagofigur eller hur? *fniss*

Kramis Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...