måndag 6 februari 2012

Vädrets nycker



Ikväll är jag väldigt nöjd med att inte behöva bege mig ut i ovädret med den hårda vinden och snön som yr runt. Förra måndagen avslutades den fotokurs som jag gick på så den här måndagskvällen gäller något helt annat!



Helgen kom och gick som vanligt i tjugo knop och lite till... inte hinner man mera med allt vad man hade tänkt ;O) Köldgraderna satte sina gränser också.. inte alls kul att försöka ta sig ut med kölden vinande på kinderna i -30 graders kyla. Kändes allt konstigt i morse när vi "bara" hade minus fem!! Men det lär ha varit endast tillfälligt för mera kallt tycks det bli framöver.. Huh! En arbetskompis sitter insnöad på sin villa i Toscana och kan inte ta sig därifrån förrän möjligen nästa vecka. Skolorna är stängda och vägarna i bergen oframkomliga. Hur världen kan förändras!


Trevlig vecka till er alla!

Kram

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ja man kan säga att vi lever i en föränderlig värld .Kreativa o fina bilder ,Kramis ,Nette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Verkar som hela Europa fryser, kylan kom med besked. Underbara foton som vanligt hos dig.
Kramar
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Du är en helt otrolig fotograf! Så vackert! Du kunde göra flera böcker av dina vackra bilder! Bloggboken tog en dryg vecka att få, men det finns ju många alternativ.
Ha det bra! ♥

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Men fyy så kallt ni har! Å jag som "gnäller" över våra tio minus.. Angående Melodifestivalen så tycker jag startfältet var spretigt. Ingen riktig favorit, men i slutändan fann jag mig hålla på (hör å häpna) Dead by April - faktiskt INTE min grej alls i ärlighetens namn, så lite förvånad är man ju haha!

Dina nya stolar i glasverandan går nu under namnet "snyggstolar" och jag bara älskar den mörka färgen mot det vita! Tur du har vintern på dig att fundera kring det där med målning... Stolsfodralen gillas också och står på min vill-ha lista - som så mycket annat!

Ha en bra dag,
kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...