fredag 24 februari 2012

Låt fantasin flöda


Sist jag var till loppis kom jag över en tre meter lång tygbit av finaste rosafärgat linne. För bara 2 euro metern var det rena fyndet! Det kommer att bli några kuddar och kanske en hissgardin av det vad det lider... Jag klippte snabbt till en remsa av tyget och snodde ihop en tygros på nolltid. De har blivit omåttligt populära dessa rosor bland inredning och assessoarer. Men så är de också väldigt vackra!


Bokgömma loppisfynd
Kika in här så får du ta del av hur du gör en egen tygros! Inte alls svårt och det är bara fantasin som sätter gränser vart rosen placeras. Den passar kanske som dekoration på en gammal jumper eller varför inte piffa upp en gammal väska eller kudde?


Sjukstugan hemma har fortsatt veckan ut. Dottern och jag tillfrisknade men de senaste dagarna har det varit mannens tur att hålla sig nerbäddad. Ännu kan jag också känna mig helt kraftlös och slut så kvällarna har varit allt annat än energiska om jag säger så... Så himla skönt med fredag och ett par dagar ledigt! Mycket, mycket efterlängtat från mitt håll!

Ha en fin helg!
 Kram

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Och jag förstår att han var mycket sjukare än ni båda tillsammans (fniss) kul med tygrosor ,vi har också rena loppis priser på tygbitar 1 euoro metern ,brukar ibland säga att jag ska annonsera loppis .

Bittan sa...

Rosor kan man ha till allt.... jag har gjort ett gäng av jeanstyg. Mannen häll på att få panik när han trodde att jag klippte sönder hans favvojeans. Det var mina som hade krympt i tvätten !!!!!
Ha en fin helg.

Kram Bittan

Lyckoslanten sa...

Men vilket kap! Tyg är på tok för dyrt annars... Vackra tygrosor som jag ska snurra ihop med småfolket.
Gillar inte att gå för halvmaskin, men nu blev det så även för mig. Har ändå planerat kommande veckan utifrån en friskare variant, så vi får se hur det där går ihop.
Ha en välförtjänt skön helg! ♥

Liljas Corner sa...

Va fin! Man ska nog vara lite fingerfärdig för att få den bra, ser det ut som. Skulle vara fin att ha på jackan.

Sanna - My Blueberry House sa...

Gokväll!

Nämen så söt ros. Kikade in på bloggtipset och, wow! Så mycket fin inspiration jag fick! Den bloggen var ny för mig, så där bli till att kika in fler gånger :)

Ja, förkylningen biter sig fast och vill inte riktigt släppa taget här heller. Jobbigt! Hoppas våren skyndar sig så vi får lapa sol och får oss en välbehövlig energikick!!

Nu blir det snart soffan och Melodifestivalen - men den stora frågan kvarstår... ska maten hinna bli klar i tid?? Det tar visst hemskans lång tid att få ordning på den ikväll..

Trevlig lördag!
Kram Sanna

lyckobo sa...

Det var verkligen ett fynd, vilken härligt pudrig färg, och rosen blev jättefin! Passa ju perfekt på kudden!
Skön helg!

Livet på Vestergård sa...

Tyget passar perfekt till tygrosor! Jag ska försöka knåpa ihop några själv över lovet.Här har också varit sjukstuga. Maken är den sista av oss nu som blivit drabbad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...