lördag 29 januari 2011

Slaskväder och fotouppgift


Hej på er! Idag har jag varit på fotokurs halva dagen ... Vi fick i uppgift att bege oss ut i slaskföret och fota is, snösörja och vattenpölar. Som tur var upphörde det att regna strax innan ;O) Det gällde att hålla tungan rätt i mun för att inte vurpa på någon isfläck eller bli blöt om fötterna...


På sina ställen börjar gräset skymta under snötäcket. Snön är smutsig, grå och trist. 


Jag måste säga att bättre dagar har jag nog sett! Till kvällen frös det på så det betyder att takdroppet blir till istappar och vägarna blixthala...

Ha en fin lördagskväll!

10 kommentarer:

En vacker vardag sa...

Vilken lycka att få gå på fotokurs! Riktigt fina bilder blev det också, trots slaskvädret. Om dethär fryser på får vi nog gå försiktigt ute imorgon.

Ha det gott! Kram

Ord & Känsla sa...

Vad kul med fotokurs!
Du har tagit fina bilder som vanligt;)
Så nu börjar snön smälta hos er också, lite skönt kan jag tro. Dock trist med slasken...

Ha en fortsatt skön kväll!
Kram Helena

Nette Cecilia sa...

Jaa ,slaskigt har det nog varit så det räcker,för flera veckor fram över ,fina bilder trots allt ,kramis Nette

Lyckoslanten sa...

Det låter väldigt intressant med fotokurs! Jag fick "nära kvarnen"-vibbar av dina foton, som är så fina trots gårdagens eländiga väder! Jag skulle gärna skymta litet gräs nu!
Ha en bra dag! ♥

Lycka är ~ Onnea on sa...

fina bilder.
Slask är inget kul.hos oss är det kallt och massor med snö, inte ett täcken på att det tänkt smälta.
~Marita~

Bittan sa...

Så fina frostbilder.Vad kul med fotokurs !!! Vi skulle börjat i feb men nu blir den till hösten i stället :-(
Skulle verkligen vilja lära mig mer.

ha en fin söndag.

Kram Bittan

alegni sa...

åh, fotokurs! du sku ha sagt till, så sku jag ha kommit med på kursen!
fina väder på slaskvädret blev det, fast fina bilder blir det ju alltid när du är i farten.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättekul och gå på fotokurs, och få olika uppgifter måste vara jätteroligt. Din första bild är en höjdare. Spännande och visa upp vad du fotat sen på kursen.
Kramar
AnnaMaria

Liljas Corner sa...

Å, går du på fotokurs, skoj! Mindre trevligt tema och väder, men jag gillar bilden med vattenpåtten!
Hoppas vi får mer dagar med termometern på minussidan nu då det ändå är ett tag kvar till vår.

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Du har lyckats fånga det grå och trista vädret bra på bild tycker jag hihi! fatta mig rätt nu bara ;) Fotokurs låter kul. Här är det också tråkigt väder. Saknar solens värmande strålar så in i norden just nu.

Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...