fredag 10 juni 2011

Vita blommor


Gokväll på er! Fredagskväll i äkta sommarvärme... vad är bättre än det??  Nu börjar min nattsömn i varje fall bli lidande i hettan. Inte alls lätt att somna då temperaturen är ovanligt hög i sovrummet även om fönstret står vidöppet natten igenom ;O)

 En sak har jag lagt märke till i min trädgård denna försommar... Det finns en hel del vita blommor som blommar eller har blommat ; hägg, plommonträd, körsbärsträd, brudspirea och äppelträd. Liljekonvaljen är på kommande och de vita syrenerna stoltserar med fina knoppar.


Ååh, vad jag gillar brudspireorna som med sina långa blomkvastar lyser upp i trädgården. En stor favorit! Synd bara att blomningen på det allra mesta av det jag gillar är så kort ;O) Kanske därför det alltid är så efterlängtat?

Syrenerna har börjat sprida sin väldoft. Härligt! Igår kväll var jag på plantbyteskväll som trädgårdsföreningen ordnade. Jag hade faktiskt på riktigt tänkt behärska mig från nya planteringsjobb... men icke... med hem kom nya plantor av bl. a siberisk pion, björnbär, isop och många fler. Svetten slår ut bara jag tänker på det (fniss)

Ha en mysig fredagskväll!

6 kommentarer:

shabby chic og lavendel sa...

Nydelige bilder du viser. Syrinene hos oss lukter enda himmelsk, men blomstringen er snart over. Regnet gjør det nok ikke bedre. Vi venter fremdeles på sol og sommer...
God helg til deg.
Hilsen fra Catharina

Unknown sa...

det brukar bli så, sen har man flera dagars jobb med att hitta de rätta platserna för alla plantor, plantera och sköta dem tills de klarar sig själva. men det är ju det som är det roliga med trädgårdsarbetet, eller? =)

Sanna - My Blueberry House sa...

Gokväll Gugi!

Ja här var det riktigt klibbigt igår...blä! Men idag har vi fått svalare på grund av ett regnmoln som hängt över oss. Det är så härligt med allt nyutslaget nu. Känns så nytt och fräscht tycker jag. Förstår att du kom hem med plantorna, det är ju svårt att motstå när det finns så mycket fina blomster!

Ha en fin helg!
Kram Sanna

Nette Cecilia sa...

Klibbiga dagar o nätter nu men det tycks vara över till nästa vecka,nog är det mycket vackert som blommar nu tyvärr gå det i en rasande fart.Kan tänka mig att du får blodsugarna som sällskap vid planteringen,kramis o trevlig helg Nette

Vform sa...

Hej Gugi!
När brudspirean blommar som vackrast kommer ALLTID regn och blåst och så är allt det vackra borta! Verkar tyvärr så även i år, men hoppas att vädergudarna har fel till veckan som kommer :)
Njut av alla dina vackra blommor!
Trevlig helg!

STENLYCKA sa...

Vill bara titta in som hastigast och önska dig en fortsatt fin Pingstafton!
Kram Raina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...