lördag 3 juli 2010

Blå blommans tur


Trädgårdsbuddhan sitter stadigt på stenen inramad av blivande svartavinbärsklasar från den uppstammade busken.

Jag tänkte hålla mig till de blå blommorna i min trädgård i dagens inlägg. Jag har inte så många blåa blommor men trädgårdsiris är en stor favorit hos mig.


Det är ljuvligt att se på dessa blommor med sina svärdsformade blad och höga långa stjälkar som vajar i vinden.

Jag har både en låg och en hög variant av irisar. Den låga irisen blommar mycket tidigare på försommaren.


I en av rabatterna hittas en speciell iris också. Den går mer åt lila hållet. Stor och ståtlig står den där i all sin prakt.

Sommarvärmen har även hittat till oss på riktigt. Hoppas ni får ett fint och soligt veckoslut var ni än befinner er!


4 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vackra blommor i blått!
Jag har varit ute men fick söka mig in undan värmen en stund. Nu har vi verkligen skönt väder!
Kram Kicki

Karin Lindström sa...

Hej Gugi!

Åh, vad det var länge sen jag var och hälsade på dig. Ja, det är inte bara dig jag inte hunnit med utan alla rara bloggvänner. Jag har börjat ett nytt jobb och det blir inte så mycket bloggtid över just nu.

Sååå vackra alla dina blombilder är, du är verkligen duktig på att fota ; )

Jag önskar dig en fortsatt härlig sommarvecka.

Många varma kramar

Karin

Rose Garden Malevik sa...

VACKRA :)
Håkan

Lyckoslanten sa...

Oj vad jag önskar att mina irisar skulle hållas så städade. Nu finns de överallt i dammen och jag har ingen pli på dem! ;o) Visst är det underbart nu! ♥ Nu har jag en aning om vem du är! Fick forska litet! ;o) Trevligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...