söndag 11 juli 2010

Snickrat bord




Ett av våra många projekt är avslutat. Detta fina bord har min man snickrat ihop medan jag har målat och figursågat ut motivet till spetskanten. Jag ska ännu måla det ett varv sedan är det klart.

Jag har länge velat ha ett allround-bord ute. Det får tjänstgöra både som sidobord, planteringsbord och pysselbord allt eftersom. Min rygg är inte i bästa skick längre för att böjas i olämpliga arbetsställningar så det här är toppen för olika arbetsprojekt framöver. I like!

Iden till bordet fick jag redan ifjol när jag köpte boken "Inred och dekorera ljust och lantligt" gjord av Anna Örnberg. Jag föll genast för det snygga och romantiska bordet. Det skulle verkligen göra sig både i kök och i växthus...

Vi har inte behövt köpa nåt material till bordet. Allt fanns redan på gården och gjordes av överblivet byggmaterial från vårt husbygge. Det tycker jag är bra, att man får användning av sånt som bara ligger och skräpar.

Min man börjar semestern i morgon. Jippii! Kul att fira semester tillsammans också och vädret lär fortsätta var fint åtminstone ett tag till.

Ha det gott!


4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Oj vilket underbart fint bord! Bra gjort! Här får också mannen litet semester och det är inte fy skam! Njut nu av värmen! ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men vilket fint bord, kommer ihåg det från boken nu när du visar. Supersnyggt.
Ha nu en härlig semester och underbar sommar.
Vi hörs
Stor kram
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Nu har du ett sånt där snyggt bord som jag sett hos någon annan bloggare också.
Jag har det på min önskelista :)
Så bra att ni kan ha semester samtidigt.
Kram Kicki

alegni sa...

jättefint bord! terrinen ser också ovanligt fin ut ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...