måndag 20 augusti 2012

Endless Summer


Mitt senaste plantköp blev en hortensia, Endless Summer, som ska klara vintrarna även i rabatten.  Så länge vi har bott här har jag haft en hortensia varje sommar på trappan i sin kruka. Nu efter så många år såg den verkligen risig ut och behövde förnyas. För att inte tala om krukan som nästan var helt genomrostig och höll allt annat än tätt ;O)





Skylten köpte jag på loppis och skrev dit Välkommen! I den andra krukan finns pelargoner och något jag gillar, en curryplanta, som har helt ljuvlig doft när man rör bladen... 

Idag har vi haft en fin sommardag. Röjningen inomhus har därför gått lite på lågvarv, sånt är mera regnvädersgöra, eller hur? Tror nästan att det blir frost i natt för det kändes lite smårått och kallt i luften här på kvällstimmarna så hösten närmar sig nog om man vill eller inte! 

Varm kram

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Frost ja ,jag bar just in mina orkidér som är ute på semester o mårbackan fick en handduk över sig.Vackert med Hortensian hoppas du får den att leva .Kram nette

Sanna - My Blueberry House sa...

Neej inte tänka frost.. hortensiorna får inte dö mitt i fina blomningen nu ju :) Ska du plantera ut din fina Endless summer? Jag har en annan sort, en mindre krukväxt, som jag tänkte prova att sätta ut i rabatten snart. Har hört att de kan bli riktigt stora och fina om man har tur.

Kram Sanna




Lyckoslanten sa...

Undrar ju vilket stort föremål du konkade hem 8i förra inlägget)...
Endless Summer låter ju fint och ser fint ut! Ja finns det över huvudtaget något som inte är fint hos dig!? ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...