lördag 18 december 2010

Hyacintdoft...


... är ett måste till jul ifall att man klarar av den starka doften vill säga. Många reagerar på dofter nu för tiden.


Ett av julens blomarrangemang gjordes i min gamla våg med hyacintblomma, vitmossa och valnötter samt de gamla loppisfyndade ljushållarna. Inspirationen hämtade jag här.



Vi har väldigt kyliga vindar ute nu så det känns extra skönt att pyssla inomhus och  låta veden brinna i kakelugnen. 

Vi var nästan ute i ottan imorse och handlade mat innan det blev värsta rusningen. Ett par sista minuten klappar hittade också vägen till shoppingbagen... ;O) Imorgon blir det till att söka julgran. Det brukar inte heller vara så lätt alla gånger. Hoppas det går fort och smidigt att hitta just den rätta... ;O) Idag fick jag hemlevererat ett kilo mandelmassa  av min kära bror, som hade hämtat den ända borta i Norrköping. Nu blir det att hinna med litet godisbak också de närmaste dagarna! 

Ha en trevlig helg!

9 kommentarer:

Bittan sa...

Tack än en gång !
F'låt att jag copar dig .Så ska jag oxå göra med min våg :-)
Vad gjorde jag utan Gugi i mitt liv hihi :-)
Ha en mysig lördagskväll du ständigt inspirerande kvinna.

Kramelikram Bittan

Nette Cecilia sa...

Såg nog varifrån inspirationen kom ,mycket vackert som sagt för den som kan med dofter,var till stan i dag på eftermiddagen o köpte några doftfria blommor imorgon ska jag hämta julstjärnor från växthuset här i byn,for förbi ditt juligt vackra hus på vägen hem din bock gjorde sig så bra bredvid trappan,kram Nette

En vacker vardag sa...

Vilket fint arrangemang! Jag hör tyvärr till dem som inte kan ha hyacinter pga doften. Jag får beundra dem hos andra istället. Vi skall också leta gran imorgon, om man nu vågar sig ut i kylan. Lycka till med granjakten! Kram

Lyckoslanten sa...

Oj så vackert arrangerat! Vilken tur man har som får njuta av allt vackert i din blogg! Granar har vi inne och de är lika vackra varje år! ;o) Vi kan inte ha äkta granar av omtanke till mina föräldrar. Hoppas ni hittar den rätta granen nu! ha en skön helg! ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Fin våg du har och till fiffig nytta den blev nu. Gillar dina glasburkar.
Skulle gärna ha sådana att ha pepparkakor i.
Önskar skön helg till dej!
Kraam
Sanne

lyckobo sa...

Så vackert och juligt, ditt blomarrangemang!!! Vi har också vita hyacinter, 4st för tillfället och ingen har reagerat tillsvidare iallafall, som tur! Den doften ger ju bästa julvibbarna!

Ha en skön fjärde advent!

Livet på Vestergård sa...

Det var verkligen ett fint arrangemang du gjort! Lycka till med granjakt och godistillverkning.
Kram Kicki

alegni sa...

du har verkligen öga för det vackra!
det är många dofter jag inte tål, men tack och lov är hyacintdoften inte en av dem!
kram

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Gugi,
Jag kände också igen arrangemanget, men si, det gör då rakt ingenting, för det är lika fint hos dig! Och fint är det, riktigt fint och får mig att sukta efter en sådan våg...inför nästa år... ;-)

Härlig granbock ni har gjort - den fick mig att le stort. Samt hoppas att den står lite längre än den i Gävle, förstås, men det skall vi väl tro! :-)

Tusen tack för dina rara ord hos mig, de värmde stort!

Varma hälsningar och en stor julkram!
Helena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...