lördag 24 april 2010

Lördagsgott



Helgen till ära köpte jag idag penseer från Plantagen... Ibland behövs det lite gott även för ögat. Jag hittade en svagt rosa sort som jag aldrig tidigare har haft. Tycker att den är såå fin!

Jag planterade dem i en gallerkorg som jag satte mossa i först.
Med blommorna kom också ett strålande solsken. Det blev att hämta ut terrassmöblemanget från förrådet. Så småningom åker nog grillen ut också...

På vår trappa blommar påsknarcisser ännu medan hyacinterna börjar se lite skamfilade ut.

Fiona njuter också av det fina vädret och gillar att vara ute.

Trevlig lördagkväll till alla som kikar in! Nu ska jag göra lite lördagsgott till familjen... Det får bli köttfärsfyllda frallor...


3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så vackra bilder! Har ni haft så varmt och soligt i dag?! Jag har frusit så fort jag stuckit ut näsan utanför dörren...
Ha en fin fortsättning på helgen!

alegni sa...

vilken himla massa inlägg du hunnit producera medan jag varit bortrest och bort från bloggen!
och vilka fantastiska bilder och ljuvliga penséer i dagens inlägg. jag får nog åka en tur till plantagen jag också...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en söt liten Fiona du har, syns att hon gillar vårsolen. Och visst är det härligt när möbler och grill kommer fram. Här ska vi grilla till valborg. Jättefina penséer, den ljusrosa färgen är läcker. Jo skåpet var ljusgrått målat när jag fick det. Då gillade jag inte det! så vi lutade av det, då blev det för ljust. Och det var då det kokta kaffet och vaselin användes för en mörkare träfärg. Det var min morbror som gjorde allt detta, han renoverade möbler. Och nu är det vitt..
Ha en fin kväll
Stor kram
AnnaMaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...