tisdag 13 april 2010

Trädgårdsmässan del 2


Jag blev verkligen glatt överraskad av trädgårdsmässan och dess färgprakt. Det gick ju bara inte att se sig mätt på alla fina blommor och träd som var planterade i mässhallarna. Otroligt och vilket arbete sedan! Jag menar att få allt att blomma precis i rätt ögonblick!!! Det om något är yrkesskicklighet ;o)


Det hade planterats 70 000 (!) lökväxter i en av hallarna plus en massa blommande träd som syren och björk.

Jag hade svårt att slita mig därifrån och gick säkert ett par timmar runt i hallen och tittade på växtriket. Där fanns flera broar som gick över ett vattendrag och flera springbrunnar också.


Här fanns också en jättebassäng fylld med olikfärgade gerbera. Så vackert!

Mässan får klart godkänt av mig. Den kommer att finnas kvar i mitt minne en lång tid framöver! Jag längtar så oerhört mycket efter att peta och rensa i jorden. Det skulle också vara underbart att känna doften från nyklippt gräs! Okej då... jag måste väl ge mig till tåls en tid ännu (suck)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...