onsdag 28 april 2010

Vårutställning



Förra helgen var det vårutställning på arbetarinstitutet och man kunde ta del i och bekanta sig med vad som hade tillverkats under vintern på olika kurser. Där fanns massor med fina tavlor,
böcker, sy- och porslinsmålningsarbeten. Jag fastnade speciellt för ett par lapptäcken som var otroligt fina. Jag önskar fortfarande att jag någongång får tid och lust att göra ett eget täcke ;O)

Jag föll pladask för dessa två keramikarbeten! Är de inte skickligt gjorda, säg?

Jag lovade ju tidigare att visa mina smycken som jag gjorde i silverlera... Det blev fyra stycken olika hängen; en fågel, ett hjärta, en krona till min dotter och en "kanelbulle" att hänga i ett armband. Visst är jag nöjd! Jag har flera nya ideer vad jag skulle vilja göra men det skulle behövas en ugn för bränning. Man kan bränna med gasbrännare ett smycke åt gången men frågan är klarar man av det utan att hela huset brinner??

Ha en fin onsdagskväll!


3 kommentarer:

Käranån sa...

Oj, va fina saker på utställningen. Dina smycken är verkligen fina!!

StrandviksVillan sa...

Hej och tack för hälsningen hos mig!
Du har ett så vackert hem och väldigt sköna bilder tar du. Ska ta och spara länken hit :)

Dajmkakan i förra inlägget gjorde jag också i helgen då vi hade gäster. Tyvärr hade jag den lite för länge i ugnen så den blev inte kladdig, det hade varit mumsigare. Men visst var den god ändå.

Jättefina smycken du har gjort!!
Ha det bra!

Eva Agnes sa...

Hej Gugi!
Härliga silversmycken och de andra konstverken är underbara också.
Särskilt keramikfigurerna. Den ena har så uttrycksfull blick.
Trevlig helg och kram
Eva Agnes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...