onsdag 24 november 2010

Nya glas och recept


Här om veckan på min loppisrunda fyndade jag dessa handgjorda vinglas för endast en euro styck. Allt som allt fanns det nio stycken!



De kommer helt säkert att ingå i min juldukning vad det lider...

Till sist bjuder jag på världens godaste soppa till lunch idag! Champinjonsoppan är aromrik, värmande och snabbgjord (dessutom kolhydratfattig)... Receptet hittar du här! Min största favorit just nu i matväg ;O)

Ps. Soppskålarna är också loppisfynd som jag är jättenöjd med... Älskar monogrammet med härlig gammaldagskänsla!


Håll till godo!

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Det var verkligen fina fynd!!
Jag har också hittat söta glas, men det fanns bara fyra av dom.
Skålen var fin också med monogrammet.

Livet på Vestergård sa...

Där gjorde du verkligen en bra affär med glasen!
Soppan ska jag definitivt prova på att göra.
Ha en fin dag! Kram Kicki

alegni sa...

du har verkligen näsa för det här med loppisfynd! jag har besökt den stora loppisen i stan några gånger i höst, men har inte hittat någonting alls att köpa.
vissa kan det där, vissa inte.
soppreceptet såg bra ut. tror jag ska testa det någon dag, fast utan svamp...
kram

Bittan sa...

Glas kan man aldrig få för många av. Gäller bara att komma ihåg var man ställt dem hihi,jag har undanställda på de mest oväntade ställen för rätt som det är vill man duka med några gamla eller annorlunda igen.
ha en mysig kväll ,själv har jag redan tänt massor av ljus och letat fram ännu fler ljusslingor, bara lite glögg saknas :-)

Kram Bittan

Nette Cecilia sa...

Loppisfyndare är rätta benämningen på dig,glas kan man inte få för mycket av ,för det är ju alltid något som omkommer,skålarna är ju söta,en värmande kram Nette

Min plats i solen sa...

Hej Gugi!

Vilka vackra glas! :) Roligt när man fyndar och känner sig riktigt nöjd. Tack för receptet. Det tänker jag verkligen testa. Jag älskar svampsoppa och det ser supergott ut så ett stort tack för tipset Gugi. :)

Sköt om dg!

Kram Lotta

Lyckoslanten sa...

Jättefina glas! På äldre dar har jag märkt att jag får till det med soppor, så den där ska jag pröva! Ha en fin dag! ♥

Sanna - My Blueberry House sa...

Åh så snygga och soppskålarna är jättesöta. Svampsoppan ser jättegod ut, måste kolla in receptet.

Kram!
Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...