tisdag 5 juli 2011

Långt till jul?


Hallojsan! Längtar ni till jul? Jag kunde väl tro det... inte sååå vanligt att någon längtar till jul i julimånad när det bästa av sommaren upplevs (fniss)... Men JAG känner en som längtar oerhört mycket till jul och det ÄR Mailegs Nisse som flyttade hem till oss i helgen ;O) Han kände sig väldigt vilsen där på loppiset och mitt hjärta smalt direkt vid första ögonkastet... För en tia fick han en trevlig färd med mig hem och jag har lovat att ta väl hand om honom ända fram till jul då han kommer att få uppleva en riktigt fin och mysig tid...



Söt är vad han är, eller hur?


Den stora trälådan med en målad madonna på är också ett nytt loppisfynd. Jag tycker att den är så fin och lådan kommer att få rymma en hel del saker vad det lider...

Jag har kokat hjortronsylt som vi har fått njuta av med varm bondost... Så himla gott! Ikväll har jag själv varit och plockat tre liter till med härliga bär. Det är minsann god motion man får på hjortonmossen... Nästan direkt när jag kom dit plumsade jag i en grop med vatten upp till halva låren... kändes inte direkt kul med stövlarna fulla med vatten men skam den som ger sig ;O)

7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vilken tur för dig att någon hade hjärta att närapå skänka bort mailegtomten! De där kan man ju inte få för många av! Trälådan är ju också fin OCH det delikata du frestar med är ju verkligen gott!
Men visst får man slita i mossen för de där gyllene bären! Längesedan jag var ut på sådan motionsrunda...
Ha en underbar dag! ♥ Jag ska faktiskt på möte och få min läsordning, så iväg med mig snart!

Så Vitt Jag Vet sa...

Va Gugi jul ? Hihi nu förstår jag ditt goda hjärta klappede så klart för nisse-charmören... Sköt väl om honom till jul.. Han fick ju ett gott hem!
Fattar inte var du fyndar alla dessa fina loppissaker ? Tror att du har otrolig tur..
Kraam
Sanne

nattugglan sa...

jag säger samma sak som föregående..var hittar du allt?? Du har säkert ögonen på skaft då du ser allt vackert..o lilla tomten, hur kan någon sälja den för 10 euro..inte klokt. Asken va ju himla söt oxå.. o bondost med hjortron..åhhh jisses så gott!!ha en bra dag;O)

hemma hos lilla mej sa...

Vilken lycka att du var på loppisen och lilla Nissen fick ett nytt hem mitt ijuli.Hihih.Bara så söt.Ååååååå vad gott med hjortronsylt.Ja det är en klar favvo hos mej.Ha en fin kväll.Kraaam Rita ♥

lyckobo sa...

Som TUUUR så är det långt till jul, men visst är Nisse söt! Nu får han dessvärre snällt vänta ett tag ännu! Lådan var ett fint fynd, passar ju lite varsomhelst :)
Mmm, jag bara älskar varm bondost med hjortron, men faktiskt längesedan jag har ätit den delikatessen!
Ha det skönt i sommarvärmen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han ser nöjd ut nissen, glad över att han kom till någon som gillar nissar. Och vilket pris, det kan man kalla fynd! Åh så gott med egen hjortronsylt, men det tar tid och plocka.
Solig kram
AnnaMaria

Sanna - My Blueberry House sa...

Halloj!

Alltså, nu börjar man ju fundera på "vem" eller "vilka" som skänker bort såna här fina grejer till loppis som du alltid lyckas hitta! Helt otroligt! Tur att nissen fick komma hem med dig. Där kommer han få det bra *fniss* Julkänslor får jag om ca. en månad, haha, det slår visst aldrig fel. Tokigt! ;)

Tänk vad man får utstå för de gyllene bärens skull... men belöningen kom efteråt i form av den smarriga desserten. Undrar om den är som ostkaka eller äggkaka..?

Många kramar till dig,
Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...