söndag 14 augusti 2011

Små detaljer som fångar



Jag fastnar gärna för små detaljer överallt när jag besöker en ny plats. Som här en dekoration på marknadens matbord, så enkel men fin...


Resväskor staplade på varandra på hållplatsen för rundturen med häst och kärra.


Rosor i en gammal tunna som blickfång på samma hållplats.


En sommarhatt på skylten.


Dottern med årets marknadshit, en lergök, som drillade likt den allra skönaste fågelstämma. Tjejen som sålde dessa var oerhört populär bland barnen och kön växte sig superlång! 


En rundtur via den gamla stenkyrkan som är byggd på medeltiden blev det också. Den allra finaste kyrkan jag vet... atmosfären är helt unik ;O)



Gamla skrovliga, tjocka och underbara väggar. Runt kyrksalen finns hela 114 målningar målade på 1560-talet. Klicka här så får du se fler bilder från förra årets besök.



Stenar som prydnad i fönstret i sakristian.


Två alpackor, en svart och en vit, fanns med som vanligt på marknaden. Speciella och fina djur... om jag hade en farm skulle jag absolut ha sådana!! Minihästar fanns det också och de är ju så söta med... inte alls större än en labrador.

Ha en fin vecka alla som tittar in!

Kram
Gugi

5 kommentarer:

lyckobo sa...

Sååå härliga bilder igen, både de i det tidigare inlägget, och nu!!! Vet inte alls var du har varit, men det ser härligt ut! Trivs själv som fisken i vattnet i allt som har med medeltiden att göra..jag har tydligen levt då.. ;)

Ha det så bra!

Lyckoslanten sa...

Du är verkligen skicklig att se de där detaljerna, men så klart är det din skicklighet som fotograf som gör allt ännu vackrare.
Ha det bäst! ♥

Sanna - My Blueberry House sa...

Hejsan Gugi,

Vilken trevlig marknad. Precis sådär ska det ju vara! Kul med skådespel också. Allt för atmosfären och rätta stämningen. Jag förstår att du vill tillbaka!

Bilderna är superfina som alltid!

Ha en bra start på veckan.
Kram Sanna

Livet på Vestergård sa...

Det är de små detaljerna som är avgörande :)

Britt Granberg sa...

Nu har jag varit inne på din sida och njutit igen...det är som om tiden stannar av... Så stämningsfulla bilder med små små detaljer....Stor kram från Britt på Lavendela

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...