lördag 20 augusti 2011

Störst av alla...



...loppisar som jag har besökt är Juthbacka marknaden. Den började som vanligt igår kl.16 och avslutades idag kl. 16. Omöjligt att hinna igenom på några kvällstimmar och ficklampan som jag hotade att ta med ifjol blev kvar hemma så bilen med mig och svärmor styrde hemåt när kvällsmörkret kom över oss...



Fynden uteblev som sagt inte och med hem kom några rara saker. Där fanns som vanligt hur mycket som helst att välja bland. Det enda som sätter gränser är möjligen plånboken och utrymmesbrist ;O)  Jag hade ju tänkt söka efter något lämpligt målningsobjekt men så blev det inte denna gång... utan jag hittade ett som redan hade målats vitt med text ovanpå. En gammal stor kappsäck för förvaring! Ett annat efterlängtat fynd var en gammal kulram. Vi köpte varsin svärmor och jag. De fanns på flera ställen på marknaden och var nog årets säljhit! Jag kom över en ostform också för en billig peng. Jag har sedan tidigare ett par stycken med annat mönster. Min tanke är att de ska bli dekoration på väggen.

Min svaghet för cameer gjorde att jag köpte en liten gammal tavla från England. Svärmor köpte en annan i samma serie.


Den söta textningen på kappsäcken...



Ett vackert sigill  med en uggla i nysilver var ett fint fynd. Me like!

Till sist en vackert broderad duk med änglamotiv för bara ett par euro. Idag har det känts en del i benen att vandringen igår på marknaden var både lång och intensiv. Men vad gör det, så länge man har roligt i gott sällskap?!

Trevlig afton till dig som tittar in!

Gugi

11 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Den tavlan hade varit något för mig också otroligt vacker,alla har gjort så fina fynd ,kramis Nette

Bea sa...

Hej!
Vi verkar ha varit många som besökte Juthbacka marknaden!
Kulramen vände och vred jag på men avstod slutligen :)
Likaså kappsäckarna väckte intresse men jag har redan två och det får räcka.
I allt det utbudet blir det liksom tomgång i hjärnan och har grymt svårt att besluta mig som leder till att jag efteråt kan ångra mig.
Men...lite hade jag med mig hem ändå.
Hur som helst, det är en trevlig tradition med den folkfesten :)
Fina fynd du gjorde!
Må gott! /Bea

Skogslyckan sa...

Oj vad fina ting du fick med dig hem, det ena finare än det andra!! Ha en fortsatt fin helg!
Kram Pia

Bittan sa...

Önskar jag hade bott närmare...... gissa vad jag hade gjort igår då :-)
Vilken marknad och vad mycket fint du fyndat !!!
Må så gott
kramar Bittan

nattugglan sa...

mycket fina saker du hade fyndat,, ugglan föll mej ismaken o den skulle jag nog ha köpt om jag skulle ha sett den...Men det är ju omöjligt att hinna se allt, fast jag tyckte vi hann med mycket..som gick från kl 10-17...

Lyckoslanten sa...

Även om jag var öm i fötterna tycks jag inte ha gått på samma ställen som ni andra bloggare. :o)
Bra om du är nöjd och fick med dig fynd hem!
Ha en skön söndag! ♥

alegni sa...

grattis till dina fina fynd, som du presenter så vackert. som vanligt :)
kram

alegni sa...

presenterar...

Liljas Corner sa...

Det verkar nog vara fredagen som gäller på Juthbacka! Men visst fanns det mycket fint på lördagen också. En sån kulram köpte jag ifjol och har inte ångrat mig en enda gång.

STENLYCKA sa...

Åhhh så många vackra saker ni fick med er hem. Älskar gamla kulramar, har fått tag i några genom bloggen.
Önskar dig en fin kväll!
Kram Raina

Unknown sa...

oj va mycket fint ni hittar på juthbacka marknad allihopa som har varit dit. måste se till att få det att passa med en österbottenresa nästa sommar då det är marknad!
ha de bra
susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...