söndag 7 augusti 2011

Pärlor på rad


Godmorgon till en ny dag! Idag har jag tänkt ta mig en liten sväng till skogen och plocka hallon om det håller i sig med uppehållsvädret... För tillfället har vi en regnfri stund men det har regnat i två hela dagar så det börjar räcka till!


Hemma på gården finns det en del bär som också väntar på att bli plockade. De röda vinbären är  tjusigt vackra där de hänger på rad i det lilla trädet. Lyser upp med sin närvaro!



Jag har flera svarta vinbärsbuskar men denna ligger mig närmast hjärtat... planterad av en fågel i rabatten bredvid huvudingången. Den formade jag som ett litet träd med stam och plockade bort utskott och kvistar vartefter det växte upp. Nu är grenarna redan stora och dignar av bär. Så mysigt att ta näven full med bär på vägen in eller ut ;O)


Bredvid växer en pipranka som har täckt in en tuja med sina hjärtliknande blad. Naturens gång är väl så vacker om den får hitta sina egna vägar...!!

Skön söndag till er alla!

Gugi

9 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Ingen dum idé att ha en bärbuske vid entrén, och en fin uppstammad dessutom! Du får tacka den fågeln.
Härliga bilder från Strömsö nedan. Tänk att jag aldrig varit dit! Kanske jag skulle ta hundpromenaden där idag?

alegni sa...

jag tror jag ska anställa dig som trädgårdsmästare!
kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vet du att du har blogglandias vackraste header, det fotot är sagolikt vackert! Mycket bär och plocka hos dig, hoppas ni slipper regn så du får hallon också. Här spöregnar det.
Varm kram
AnnaMaria

nattugglan sa...

vilka fina kort...jag har oxå flere svarta vinbärsbuskar..men ingen oppstammad..kanske man skulle ta o hyvla av en några kvistar,,,hihi,

Livet på Vestergård sa...

Praktiskt med vinbärsbuske vid ytterdörren och uppstammad är den säkert riktigt dekorativ.
Till blomkrukan som jag virkade använde jag mattväft som jag fick av mamma. Det är nystan med ca 2 cm breda trikåremsor.

Bittan sa...

Hej vännen !
Det var en ny ide att stamma upp vinbär . Måste jag testa till nästa år.
Må så gott
Kram Bittan

lyckobo sa...

Jag fattar inte hur du kan få bilder på några bärklasar att se ut som små konstverk! Duktiga du! Visade dina bilder åt yngre sonen ikväll, och han sa att "såndää ha ja å äti idaa.." :)

Ha en fin ny vecka!

Nilla Q sa...

Hej!

Vilken fin blogg, vad glad jag är att jag hittade hit:)

Kram Pernilla

Laila sa...

Finns det nått finare än naturens egna pärlor... av alla de slag? ♥

Har precis hittat hit. Å nu ska jag inte tappa bort dig! Tyckte om dina bilder väldigt mycket!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...