söndag 8 april 2012

Sånt som hör påsken till

Hallååå...! Hoppas att ni har en fin påskhelg! Vi har mumsat på godheter och haft besök av en och annan påskhäxa... Sent igår kväll blev det en knyck via påskbrasan i grannbyn också ;O)


Jag gjorde påskiga fågelbon i muffinsformar... Bara att smälta mörk choklad i kastrull och röra ned rice krispies. En klick i varje form och några ägg som dekoration. Ställs i kyl för att stelna. Gott till kaffet! 

Ett och annat ägg har det blivit, både stora som små. Men vad gör det... det är bara påsk en gång om året...?




Extra roligt att solen skiner varje dag även om vinden är en aning kylig!

God fortsättning på helgen!

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Det såg så lugnt ut hos dig när vi körde förbi igår kväll så jag förstod att du stuckit iväg med kvasten .(fniss) Mumsigt gott ser det ut ,här har det också blivit lite choklad .Trevlig påskdag till dig .Nette

Lyckoslanten sa...

Vilken tur att man hann in och fira påsk här hos dig! jag hade trots aningen avsides boende besök av påskhäxor, men godisväskan var överdimensionerad och jag får hitta på ett sätt att göra mig av med allt det där.
Fint i muffinsformarna! ♥

Sanna - My Blueberry House sa...

Glad Påsk Gugi!

Vilket bra tips på påskgodis, det är ju hur enkelt som helst att sno ihop när sötsuget sätter in ;) En tur till Blåkulla hann det bli och några påskgummor var här på besök också, innan vi for iväg till vänner under fredag-lördag. Idag har vi varit hemma och softat och lagat egen påskmat. Imorgon blir det kalas igen :)

Dina påskinlägg är så fina!

Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...