söndag 29 april 2012

Vårfeeling i allra högsta grad

Dagen har jag tillbringat ute i trädgården. Utemöblerna och grillen togs ut från förrådet. Rabatterna har fått välbehövlig vård och gräsmattan har krattats en smula... 



När kvällen kom emot ville mannen i huset åka på söndagskörning. Ok, sagt och gjort... vi åkte till en trädgård som vi gärna besöker, särskilt på våren. Här får man den absoluta vårkänslan om inte förr! Att ströva under knotiga, gamla äppelträd med marken täckt av scillor och blåsippor får i alla fall mig mållös ;O)



Vinden avtog till kvällen och solen värmde så skönt! Ååh, så efterlängtad våren är!!

Blåsippan ute i backarna står, niger och säger att: Nu är det vår!




Jag börjar denna valborgsvecka med ledig dag imorgon... Och på tisdag firas våren in med traditionell majfest i byn!

Kram

5 kommentarer:

Vform sa...

UNDERBART!!!
Skön Valborgshelg till dig!

Lyckoslanten sa...

Men vilket ställe ni besökte!
Ha en riktigt skön Valborg! ♥

Nette Cecilia sa...

Hur vackert som helst ser ut som om det vore i Malax men är inte säker ,har varit till den trädgården en gång ,.underbara bilder ,kram o trevlig helg ,nette

Livingroom sa...

Oh så fina bilder. Måste fråga av dej var du fixar dina foton, layouten...med uppböjda hörn och den lilla limlappen i fotohörnet( tex i headern)...?

Sanna - My Blueberry House sa...

Gokväll!

Idag har det varit en helt lovely dag! Oj vad veckan gått fort, har inte haft tid att läsa favvo-bloggarna och nu ser jag att jag missat en massa fint hos dig! Vilken maffig fotobok du gjort, wow! Med tanke på alla fina bilder vi får njuta av här, kan jag tänka mig att boken är en riktig skatt!

Härlig header du gjort igen. Du är otrolig på att ta närbilder.

PicMonkey är ju jättebra - hoppas nu den fortsätter vara gratis..

Ha en fin fortsatt helg och trevlig Valborg!

Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...