fredag 28 oktober 2011

En nos av garn


Nu för tiden firas det mesta om man tittar noga i almanackan och igår råkade det vara internationella nalledagen, som jag missade totalt... Jag är absolut ingen expert på dagar och bara att hålla reda på vilken veckodag det är för tillfället tar stor energi av mig ;O)


Till råga på allt hade jag vägarna förbi loppis igår efter jobbet och vad hittade jag där... OM inte världens sötaste och goaste nalle i hyllan? Ensam och övergiven på självaste nalledagen skulle den följa med hem såklart... och JAG som inte hade en blekaste aning vid den tidpunkten vad dag det var ;O) Den är från Pentiks kollektion (troligen någon äldre sådan) 


Allra mest gillar jag tyget som den är sydd av. Rutigt tyg i färgerna vitt och rött är väldigt svårt att motstå.  Nosen är gjord av garn som det ska vara på en riktig NALLE! Nallen kommer nog att få en betydande plats hemma över jul! 


Många Bamsekramar till Dig!!

7 kommentarer:

Ninne sa...

Tur det inte var en elefant!! Då hade jag blivit väldans avis. Nu är det bara lite!!
KRam Ninne

Nette Cecilia sa...

Det blev en riktig jul nalle det där ,söt ,trevlig fredagkväll ,Nette

Livet på Vestergård sa...

Det var verkligen en söt nalle.Pasade bra att han fick nytt hem just på nalledagen ;0)

lyckobo sa...

Hihi, t.g.i.f=thank god it's friday :D!!! Ljuvligt söt nalle, jag har en likadan i skåpet och bara väntar på julen! Tänk att nån har velat sälja en sån sötis...
Njut helgen!!!

Vform sa...

Hejsan!
Först får jag gratta dig till fyrahundradeförsta pärlan ... och sedan till din loppispärla!
Ha ett fint veckoslut! V.

Sanna - My Blueberry House sa...

Gokväll Gugi!

Oj, finns det en sån dag också det visste inte jag heller. Det var nog menat att du skulle hitta den söta nallen just den dagen tror jag. Rött och rutigt gillar jag också och det funkar året om tycker jag.

Vilka vackra bilder i förra inlägget! Jag dånar! Så läckert med vattendropparna.

Idag hade jag väääldigt gärna gått på loppis. Stans genomfartsgata förvandlades till bakluckeloppis och den var fylld av skatter!! (föreställer jag mig ialla fall *fniss*). Istället blev det att åka på match med dottern.. snyft snyft ;)

Ha en skön lördagskväll!
Kram Sanna

StrandviksVillan sa...

Så söt nalle och den passar ju perfekt till jul!

Grattis till 400 inlägg! Massor med ljuvliga bilder har du bjudit oss på!

Ha en skön söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...