torsdag 20 oktober 2011

I min höstträdgård

... dalar höstlöven ett efter ett till marken. Men ännu finns mycket löv kvar på träden. Alla äppelträd t ex har gröna, fina blad ännu.

Hösthortensians blommor är ståtliga och magnifika.


Jag minns inte om ni tidigare har sett min uggla av trä som vakar över blomrabatten  på bakgården. Den har en man från min hemby gjort med motorsåg. Mycket skickligt!


Rabatten är belägen runt en stor sten.


Paradisbusken vid terasstrappan har bytt till höstfärg.


En tapper vacker ros har blommat hela hösten. Den har vuxit till åtminstone dubbel storlek under sensommaren.


Kärleksörten är fin i alla höstträdgårdar. Den passar bra att ta in som snittblomma också. Hållbar och lätt att få rötter på till nya plantor.


Den blomma jag tycker allra mest om på hösten är ljung eller calluna. Det blir säkert fler glimtar från min höstträdgård en annan dag så håll utkik... ;O)

Många varma kramar

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Har du så vackert ännu i din trädgård,fina bilder du tagit,den med terasstrappan är ju bara sååå vacker.Tittade just på nyheterna o ser att det finns en strejkande man hemma i morgon ,kramis Nette

alegni sa...

så mycket fint! när hinner du sköta allt det där?
trevlig helg!

Unknown sa...

vilka fina skira bilder du ha tagit av höstens blommor och blad!
den där ugglan är underbar, skulle behöva en sån här på terassen så att småfåglarna inte sku komma riktigt in under terasstaket =)
trevligt veckoslut
susanne

StrandviksVillan sa...

Fantastiska höstbilder!!
Grattis till fyndet provdockan!

Ha ett skönt höstlov!
A-C

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Tror inte jag sett ugglan tidigare. Söt krabat! Verkar som om era höstblommor hållit sig lite längre än våra. Jättefin bild på rosen. Här ser det mesta ganska brunt, vått och tråkigt ut i trädgården nu. I morse var det rejäl frost och glashalt på vägen. Gäller att inte trampa för hårt på gasen ;)

Ha en skön fredagskväll!
Kram Sanna

HWIT BLOGG sa...

Helt underbara höstbilder!
Önskar dig en härlig hösthelg...sköt om dig!
Kram,
Titti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...