torsdag 13 maj 2010

Diverse loppisfynd



Jag tänkte att det är dags att visa litet loppisfynd som jag har gjort den sista tiden... Jag måste erkänna att jag har fyndat en massa saker. Alla fynd hinner jag inte ens visa så det får komma vart efter. Jag har själv haft ett loppisbord och sålt prylar och kläder för en vecka sedan. Det betyder att det också fyndas en del nya saker när man en gång är där och tittar till försäljningen.
Gamla saker ut och nya in! ;O) Nå, det är ju kul med att förnya ibland!!

Vattenkaraffen med glaset kommer väl till pass nu när vi har fått värmen hit. Bästa törstsläckaren är rent vatten med litet citron i. Denna fina karaff gav jag 2 euro för. Inte så dumt, eller hur?

På sekretären i arbetsrummet fick en kanna av mässing plats. Den gav jag också 2 euro för.
Brevkniven fyndade jag för en euro och den är gjord i mässing och med ett skaft av trä, som är otroligt fint snidat med veck.

Sedan är jag väldigt svag för ramar av alla de slag. Jag har ett riktigt lager av sådana hemma för kommande behov... Jag fotar mycket och ibland målar jag någon tavla så då är det bra att det finns.

Dessa två gamla tavlor kunde jag bara inte motstå... Inte så ofta som man ser runda träramar och dessutom var motiven alldeles något extra fint. Knypplade madonnor i allra finaste trådarbete. Och priset var chockerande lågt, endast en euro styck.

Hoppas att ni har haft en trevlig helgdag! Själv har jag jobbat idag men imorgon är jag ledig och nästa vecka väntar semester! Om vädret tillåter återfinns jag nog närmast i anslutning till trädgården då... Hej svejs!


3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du bor på rätt ställe, 20 grader i skuggan är vad jag drömmer om här! Här regnar det och är 7 grader tror jag. Och så härligt med en semestervecka nu. Jättefina saker du fyndat, den brevkniven var läcker.
Ha en fin torsdag och helg
varm kram
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Det var riktigt fina fynd du gjort!
Ja är det inte skönt med värme. Lite ofattbart att den kom så snabbt.
Ha en skön semester! Kram Kicki

alegni sa...

jag har sedan länge konstaterat att urvalet på loppisarna där nere är mycket bättre än här, för att inte tala om priset!
den där karaffen hade jag lagt rabarber på direkt om jag haft möjlighet. skön helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...