tisdag 11 maj 2010

Projekt spargris



Min stora spargris har fått en riktig makeover de senaste dagarna... Den blev förvandlad från brun till matt vit med hjälp av sprayburken.

Som ett extra bonus målade jag ett fint monogram på sidan... Det får stå för G som i gris eller varför inte Gugi ? ;O) Monogramet kopierade jag och förstorade från en tidning. Jag valde att måla det i rött. Jag tycker att det är en fräsch färg som passar både sommar och vinter.

Så här såg Nasse ut innan. Den är faktiskt den största spargris som jag någonsin har sett så nu får man glatt fylla den med småslantar... Egentligen fyndade jag den på loppis för några år sedan men den har fått stå lite i skymundan hittills. I och med att den nu är vit och fin kommer den att få en bra plats hemma också där den syns dagligen...

Nu har det dykt upp litet färgklickar ute också här och var.

Alla skira blomknoppar är så vackra och efterlängtade nu. Hos oss blommar krokusar, blåsippor och narcisserna håller på att slå ut sina knoppar.

Ha en fin vecka!

2 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Det var en riktigt lyckad makeover det!
Så snyggt monogram du gjorde.
Du får sätta upp ett trevligt mål vad du ska göra för pengarna :)
Kram Kicki

alegni sa...

vad fin spargrisen blev - definitivt snyggare i sin nuvarande färg. nu är det bara att börja fylla magen med slantar, så kanske du kan unna dig något trevligt när den är fullproppad.
i flera års tid (fast under det senaste året har jag av nån anledning slutat) sparade jag alla en- och tvåeurosslantar och alla 50 centar. de blir fort till stora summor, så för de sparade pengarna har jag faktiskt köpt två platt-tv:n. nu ska jag försöka börja spara igen... till en ny londonresa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...