lördag 8 maj 2010

Fira Morsdag

Nu är jag åter igen på hemmamark... Pust! Visst är det givande med litet nya intryck och kunskaper men det är också väldans tungt med resandet och intensiva skolningsdagar... Jag kom hem ganska sent, klockan närmade sig midnatt igår kväll och det berodde på försenat tåg och strul med bussförbindelserna. Tacka vet jag flyget!


Det blir en extra bråd helg för den här helgen innebär morsdagsfirande! Vi har idag varit och ätit morsdagslunch med svärföräldrarna på restaurang. Det blev kantarellsoppa som förrätt och huvudrätten var kolgrillade tournados med kroketter. Delikat! Till sist drack vi kaffe och åt vaniljglass med kolasås.

Jag gör ingen egen tårta till morgondagen. Istället har jag köpt en prinsesstårta från Frödinge.
Den är min dotters favorittårta. Sådana här helger vill det bara bli för mycket av det goda ;o) Imorgon ska vi och fira min mamma också. Jag köpte vita azaleor som har hundratals knoppar. Hoppas att alla dom knopparna slår ut!


Bokpaketet från Adlibris anlände just när jag skulle iväg till Helsingfors. Det kom passligt till Morsdagen så imorgon får jag kanske en stund över att kika närmare i dem. Alltid roligt med nya, intressanta böcker!


Till sist vill jag önska alla gulliga och rara mammor en riktig fin Morsdag! Ta väl vara på er och njut av dagen!


3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ni firar mor rejält, det är bra, alla mammor ska firas lite extra denna helgen. Fast här är det inte förrän 30 maj vi har Mors dag. Så god mat ni åt, och tårtan ser jättegod ut, fint med rosen. Det bokpaketet var fina böcker, jag har inte sett någon av dom än.
Hoppas du får en bra söndag, och att du hinner kika i dina böcker.
Stor kram
AnnaMaria

StrandviksVillan sa...

Så fiffigt att piffa upp köpistårtan! Jag tycker också att dom där är goda.
Vi har i alla år varit ute och ätit på morsdag, men det är ju egentligen rätt trångt och bökigt den dagen med allt folk. Om en halvtimme ska vi på mat till svärmor istället. Då får vi samtidigt träffa syskon och kusiner :)

Ha en riktigt fin morsdag!

alegni sa...

här bjöds det på likadan prinsesstårta och skumpa till morgonmål idag :) (fast utan marsipanros)
åh, så härligt bokpaket du fått på posten. jag blir sugen på att beställa leila lindholms böcker jag med...
ha en trevlig mors dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...